-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی

افزایش شمار علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی در روسیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما شمار علاقمندان به یادگیری زبان و ادبیات فارسی در روسیه ، روز به روز در حال افزایش است.

با اتمام پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در رایرنی فرهنگی سفارت کشورمان در روسیه ، شمار فارسی‌آمورانی که از طریق شرکت در این دوره‌ها موفق به اخذ مدرک زبان‌فارسی شده‌اند ، از ۳۶۰ نفر فراتر رفت.
این در حالی است که کرسی‌های زبان فارسی در بیش از ۱۵ دانشگاه معتبر روسیه نیز فعال شده و سالانه صدها نفر از دوستداران فرهنگ و ادبیات ایران زمین ، مشغول یادگیری زبان فارسی در سطح پیشرفته در دانشگاه‌ها هستند.
ماریا ، یکی از استادان زبان فارسی در رایزنی فرهنگی سفارت ایران ، که خود نیز در همین دوره‌های آموزشی زبان فارسی را فراگرفته ، علاقه به تاریخ ، تمدن ، فرهنگ و زبان فارسی را از مهمترین دلایل افزایش شمار فارسی‌آموزان در این دوره‌ها عنوان کرد.
خطایی ، یکی دیگر از استادان زبان فارسی نیز با اشاره به نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی گفت : فارسی‌آموزان در سه دوره چهار ماهه و با گذراندن سه سطح ابتدایی ، میانی و‌ پیشرفته ، می‌توانند گواهینامه پایان دوره آموزشی را دریافت کنند.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی ، شناخت متقابل بین دو ملت را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت : در شرایطی که روابط ایران و روسیه در همه عرصه‌ها رو به گسترش است ، افزایش شناخت متقابل بین ملتها ضروری است.
سفیر کشورمان افزود : آموزش زبان و ادبیات ، شناخت فرهنگ دو ملت و افزایش مراودات بین مردم می‌تواند به تقویت شناخت کمک کند.
مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در روسیه نیز از افزایش تعداد علاقمندان به یادگیری زبان فارسی اشاره کرد و گفت : بین تحکیم و گسترش روابط ایران و روسیه با شمار فارسی‌آموزان ، رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.
شانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در رایرنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه ، از شهریورماه امسال آغاز می‌شود.
———-
مصاحبه‌ها:
۱-ماریا، استاد زبان فارسی
۲-آلکسی، فارسی آموز
۳-داریا، فارسی آموز
۴-تاتیانا، فارسی آموز
۵- متئو، فارسی آموز
۶- یلنا، فارسی آموز
۷-آرپینا، استاد زبان فارسی
۸-خطایی، استاد زبان فارسی
۹-کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
۱۰-مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در روسیه

کلید واژه ها
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved