-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/13 - 15:35
  • 171
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح مسجد امام حسن مجتبی(ع) در گرجستان

مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور نماینده فرهنگی کشورمان در منطقه مارنئولی گرجستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور شخصیت‌های دینی، فعالان قرآنی و نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و ترکیه در منطقه اخلالو مارنئولی گرجستان برگزار شد.

فایق نبی اف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان در ابتدای این مراسم به توسعه ظرفیت‌های مسلمانان و مساجد در گرجستان اشاره کرد و زندگی مسالمت آمیز ادیان در این کشور و توجه حاکمیت به مسلمانان در انجام مناسک دینی را یادآور شد.

مهدی سعادت‌نژاد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان از دیگر سخنرانان این مراسم ضمن تشکر از بانیان ساخت مسجد امام حسن علیه السلام و اداره مسلمانان گرجستان نسبت به حمایت و برپایی این مراسم، به تأکید دین مبین اسلام بر اجتماع اشاره و مسجد را مصداق اصلی این موضوع به شمار آورد.

وی مسجد را مورد استفاده و حضور همه اقشار جامعه مسلمان اعم از زن و مرد، پیر و جوان برای برگزاری نماز جماعت برشمرد و این مکان مقدس را به عنوان یک کانون فرهنگی و همکاری برای رفع مشکلات یکدیگر مورد تأکید قرار داد.

زازا واشقمادزه، مشاور نخست وزیر و رئیس آزانس ادیان، اعتیار امین اف، مفتی شرق گرجستان و سایر مسئولین منطقه از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

شایان ذکر است؛ مسجد امام حسن مجتبی(ع) به همت رحیم حسین اف از تجار اهالی منطقه اخلالو از توابع شهر مارنئولی در بخش‌های مختلف وضو خانه، صحن، گنبد و گلدسته و سالن اصلی مسجد با معماری اسلامی شیعی ساخت و افتتاح شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved