-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/24 - 12:00
  • 758
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح شصت و سومین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

شصت و سومین دوره آموزش زبان فارسی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه میزبان فراگیران جدید، فارسی‌آموزان دوره‌های پیشین و اساتید زبان فارسی بود تا شصت و سومین دوره آموزش زبان فارسی در شهر ساحلی لاذقیه کشور سوریه رسماً افتتاح شود.

علیرضا فدوی، وابسته فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در لاذقیه از جایگاه زبان فارسی در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی، از حلاوت، ملاحت و صلابت بالنده‌ زبان و ادب پارسی، فرهنگ غنی و تمدن عظیم مردمان ایران‌زمین و ضرورت یادگیری این زبان شیرین برای غور در این دریای بیکران سخن گفت.

وی روابط عمیق و راهبردی دو ملت و دولت ایران و سوریه را یکی از مهمترین انگیزه‌های فراگیران سوری برای آموزش زبان فارسی برشمرد و گفت: بر همین اساس گسترش و ترویج آموزش زبان فارسی سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه قرار دارد.

فدوی در خصوص سطوح مختلف دوره جامع آموزشی تعریف شده در بنیاد سعدی برای فارسی‌آموزان جدید توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه، سه تن از مدرسین خانه فرهنگ کشورمان که همگی از اساتید دانشگاه تشرین لاذقیه هستند به ایراد سخنانی کوتاه در اهمیت یادگیری زبان فارسی، پیوندهای مستحکم دو زبان عربی و فارسی و روش و اسلوب آموزشی بنیاد سعدی ایراد کردند.

همچنین، در فواصل زمانی متعدد این مراسم فیلم‌های کوتاهی از جاذبه‌های غنی کشورمان در زمینه‌های تمدنی، پیشرفت علمی و عمرانی و گردشگری و ... به نمایش درآمد.

بنابر اعلام  این خبر، دوره‌های آموزش زبان فارسی در خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه در دوازده سطح از مقدماتی تا فوق میانی تعریف شده و بر اساس شیوه آموزشی بنیاد سعدی بر اساس سطح فراگیران داوطلب از گروه‌های سنی مختلف از سطح مقدماتی تا فوق میانی توسط گروهی از بهترین استادان سوری مقیم لاذقیه با درجه دکتری زبان و ادبیات فارسی که سال‌ها در جمهوری اسلامی ایران تحصیل کرده‌اند، تدریس می‌شوند. در این دوره فراگیران در 12 کلاس در 10 سطح مختلف از مقدماتی یک تا فوق میانی 2 سطح بندی شدند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved