-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/22 - 10:26
  • 249
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح بزرگترین اردوی کربلا دوره 34 در جنوب تایلند

مراسم افتتاحیه بزرگترین اردوی کربلا دوره 34 با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و همکاری نماینده دولت و شهردار منطقه در خصوص فرهنگی تربیتی نوجوانان در جنوب تایلند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و سومکوان بونپلنگ، شهردار پاتالونگ سمچای، بخشدار منطقه خلنگ چالرم و خانم مینا وانگجی، معاون مدیر عامل شرکت بزرگ CP و مردم آن منطقه شرکت داشتند.

این اردوی آموزشی که در مدرسه دینی دار الزهرا(س)، ناحیه کونگ راه، شهر فتالونگ برگزار شد، شیخ انصار لمپان مدیر این مدرسه دینی گزارشی از برگزاری اردوی کربلا در 33 دوره قبل ارائه داد.

سومچای شهردار منطقه و نماینده دولت در مراسم افتتاحیه، گفت: وقتی به این منطقه وارد شدم و با مسلمانان  در منطقه زندگی کردم، مشاهده کردم که مسلمانان روحیه دوستی و مهربانی خاصی دارند و در نتیجه افکار من نسبت به مسلمانان تغییر کرد و بعد از آن با نگاهی دقیق‌تر مشخص ‌شد که تبلیغات آمریکایی و صهیونیستی و غربی، مسلمانان را در نگاه مردم به افراط گرایی تبدیل کرده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که حضرت محمد(ص) رحمتی برای عالمیان است با این حساب این اصل مهربانی همواره اساس زندگی مسلمانان بوده است که بر اساس آموزه‌های قرآن و سیره پیامبر(ص) استوار است.

وی تأکید کرد: خوشحالم که این اردو بر اساس آموزه‌های قرآنی برگزار می شود و از صمیم قلب امیدوارم نوجوانان که در این اردو شرکت می کنند، در آینده نیز در زندگی خود از آنچه آموزش دیده اند استفاده کنند تا در کنار هم در جامعه چند فرهنگی تایلند با سعادت زندگی کنند.

شایان ذکر است، اردوی آموزشی نوجوانان کربلا یک اردوی آموزشی و فرهنگی است که هر ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود و امسال سی و چهارمین سال آن است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved