-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/24 - 22:05
  • 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در عراق مطرح شد؛

اعلام یک روز به عنوان «روز جهانی قرآن»

در دیدار مسئولین قرآنی عتبات عراق و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری به نامگذاری ۲۷ رجب در تقویم کشور عراق به عنوان روز جهانی قرآن اشاره و پیشنهاد شد که جمهوری اسلامی ایران هم به این روز بپیوندد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با مسئولین قرآنی عتبات عالیات حسینی و عباسی، راه‌های توسعه همکاری‌های قرآنی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
منصوری، مدیر امور قرآنی عتبه حسینی با تأکید بر ضرورت تعمیق روابط و مناسبات قرآنی بین دو کشور اظهار داشت: در تقویم کشور عراق، ۲۷ رجب برابر با مبعث حضرت رسول(ص) به عنوان روز جهانی قرآن نامگذاری شده است و ما پیشنهاد می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران به این روز بپیوندد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ نقش مهم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جهت توسعه فرهنگ قرآنی در عرصه بین‌الملل، علاقه‌مندیم عتبه حسینی در بخش بین‌الملل این نمایشگاه حضور یابد.


منصوری افزود: عتبه حسینی علاوه بر فعالیت‌های حفظ و تلاوت قرآن بر موضوع تبلیغ قرآن کریم هم تأثیرگذاری بسیاری داشته است که از جمله آن می‌توان به کشورهای اندونزی و ترکیه اشاره کرد.
مشتاق مدیر امور قرآنی عتبه عباسیه ضمن تشکر از برگزاری خوب نمایشگاه قرآن کریم به خصوص بخش بین‌الملل در سال گذشته از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عتبه عباسیه تشکر کرد و پیشنهاداتی برای مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران ارائه داد.
در ادامه، طرفین به بیان نظرات خود و ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، راهکارها و چالش‌های موجود در خصوص تبیین و ترویج معارف قرآن کریم در عرصه بین‌الملل پرداختند.


انتهای پیام /

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved