-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/06 - 15:23
  • 382
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دومین نشست رؤسای کمیته‌های داوری جایزه جهانی امام خمینی مطرح شد/

اعلام معیارهای ارزیابی آثار عملی جایزه جهانی امام خمینی(ره)

دومین نشست رؤسای کمیته‌های داوری جایزه جهانی امام خمینی(ره) در حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعد از ظهر امروز  ششم دی ماه ، دومین نشست رؤسای کمیته های داوری جایزه جهانی امام خمینی در حوزه ی ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:وقفه بوجود آمده در برگزاری جایزه امام خمینی (ره)، می بایست با جدیت و سرعت جبران شود.

وی در خصوص معیارهای ارزیابی آثار نظری و عملی جایزه جهانی امام خمینی تصریح کرد؛ ارتقای دانش عمومی نسبت به شخصیت و افکار و اندیشه های امام خمینی و خلاقیت و نوآوری در ارائه ی موضوع و پرداختن به شخصیت امام راحل، بهره مندی از مستندات متقن و محکم و رعایت استانداردهای علمی جریان سازی فکری، سیاسی و اجتماعی در جهان با محوریت گفتمان امام خمینی، برخورداری از تحلیل و استنتاج منطقی و پردازش روزآمد از اندیشه و منظومه ی فکری امام خمینی و همچنین قابلیت مرجع شدن و الگوپذیری در تولید آثار مشابه از جمله معیارهای ارزیابی در این جایزه می باشد.

وی با اشاره به اهداف جایزه ی جهانی امام خمینی، تبیین نظریه پردازی در جهت هویت اسلامی و انقلابی، گسترش اندیشه ی تاسیس تمدن نوین اسلامی، اعتلاء و پاسداشت نام و راه امام خمینی، جریان سازی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان و همچنین تقویت جریان تعامل و هم افزایی میان ادیان توحیدی را از اهداف این جایزه بیان کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژگی های صاحبان اثر در این رویداد بین المللی اشاره کرد و گفت صاحب و یا صاحبان اثر می توانند اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در محورهای تعیین شده باشند و همچنین نامزد جایزه باید در قید حیات باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تاثیر ویژه ی رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: باید کمیته ای رسانه ای در این خصوص تشکیل شود و از عناصر خوش فکر انقلابی استفاده شود و لازم است، یک پیوست رسانه ای برای جایزه جهانی امام خمینی در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: یکی از جوامع اصلی و هدف این جایزه، دانشگاه های ما در داخل و همچنین دانشگاه های خارج از کشور می باشند و باید این ظرفیت را در این خصوص فعال کرد.

وی در پایان گفت: ما باید امام خمینی را به نقطه وفاق تبدیل کنیم و حداکثر مشارکت را در این جایزه داشته باشیم. 

در ادامه، بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین زمان برگزاری جایزه جهانی امام خمینی و اعلام نظر در خصوص نشان جایزه ی جهانی امام خمینی صورت گرفت.

بنا بر اعلام این خبر، جایزۀ جهانی امام خمینی (قدس سرّه) برجسته‌ترین جایزه انقلاب اسلامی در عرصه ملی و بین‌المللی می‌باشد، که قرار است با محوریت آثار شاخص و فاخر علمی و اقدامات و فعالیت‌های تاثیرگذار و گستردۀ فکری، سیاسی و اجتماعی به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال بین‌المللی اهداء شود.

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved