-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/19 - 18:45
  • 248
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار از از دانشگاه اسلوونی مطرح شد:

اعلام آمادگی برای توسعه ی زبان فارسی

به دعوت پروفسور گارنیک آساطوریان، رئیس بخش شرق‌شناسی دانشگاه اسلوونی و به منظور توسعه روابط علمی و دانشگاهی و آشنایی با بخش‌های مختلف این دانشگاه، روز چهارشنبه مورخ 15 آذرماه 1402 آقای اسدی موحد، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

در این بازدید که با استقبال مسئولان و استادان این دانشگاه همراه بود، ابتدا رایزن فرهنگی کشورمان با حضور در کتابخانه این دانشکده از بخش ایران شناسی آن دیدن کرد. رئیس دانشکده شرق‌شناسی در جریان این بازدید خواستار ارسال کتاب‌ها و آثار مکتوب جدید حوزه ایران‌شناسی و زبان و ادب فارسی برای تکمیل گنجینه کتاب‌های این کتابخانه شد.

در ادامه اسدی موحد در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اساتید این دانشگاه برگزار شد، آمادگی و علاقه رایزنی فرهنگی را برای حمایت از اقداماتی که توسط رئیس دانشگاه انجام شده و نیز توسعه زبان و ادب فارسی و مطالعات ایران شناسی اعلام کرد. در همین جلسه همچنین مشکلات مربوط به جذب دانشجویان بخش ایران‌شناسی و زبان و ادب فارسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به پیشنهاد رئیس دانشگاه در خصوص دانشجویان دیگر کشورها و اقداماتی که از سوی کشورهای متبوع آنها انجام می‌شود، قرار شد تعدادی از دانشجویان نخبه رشته زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی بورسیه شوند. برخی هم برای فرصت‌های مطالعاتی ۶ ماهه یا یک ساله به دانشگاه‌های ایران اعزام شوند که مورد استقبال رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه اسلوونی قرار گرفت.

 

 اسدی موحد همچنین گفت که برخی اساتید و دانشجویان نخبه این دانشگاه می‌توانند برای مقاطع یک تا چند هفته‌ای به منظور دانش‌افزایی به ایران اعزام شوند که مقرر شد اسامی دانشجویان نخبه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا به رایزنی ارسال گردد.

باتوجه به اینکه بنیاد ایران شناسی در سال ۱۳۷۵ خریداری و سند آن به نام سفارت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و از ابتدا تا الان نیز زیر نظر پروفسور آساطوریان، اداره می‌شود، در این دیدار مقرر شد این ساختمان فروخته شود و به جای آن ساختمانی جدید با فضای مناسب برای بهره‌برداری به عنوان بنیاد ایران شناسی با هدف گسترش رشته زبان و ادب فارسی و نیز به عنوان مرکز ایران شناسی مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved