-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/01 - 09:50
  • 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اعلام آمادگی استاد دانشگاه کراکویواتس صربستان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین

پروفسور باتاولیچ در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان با محکومیت اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: علاقه‌مندم در همه امور علمی و برنامه‌های فرهنگی از جمله دفاع از ملت فلسطین و حمایت از حقوق آنها شرکت داشته باشم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پروفسور دراگان باتاولیچ Dragan Bataveljić استاد برجسته حقوق بین‌الملل در دانشگاه شهر کراگویواتس و امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

پورپزشک با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز توجه به مسئله فلسطین اهمیت خاص دارد، لذا ما از هر برنامه و نشستی در این زمینه استقبال می‌کنیم و پیشنهاد داریم نشستی در این زمینه در دانشگاه کراگویواتس ترتیب داده شود .

رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان برگزاری ماه فرهنگی با مشارکت خانه جوانان، برگزاری هفته‌های فیلم، نشست‌های تخصصی معرفی ایران، مسابقه ایران‌شناسی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های صربستان و ... از جمله فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی برشمرد.

پروفسور باتالویچ نیز در سخنانی، اظهار داشت: من در طول زندگی کاری خود به دنبال عدالت بوده‌ام، چه در حوزه خصوصی و چه در زندگی حرفه‌ای. متأسفانه اگرچه حقوق بین‌الملل امروزه توسعه یافته‌تر است و بیش از هر زمان دیگری صدها بیانیه، کنوانسیون، موافقتنامه به تصویب رسیده اما این بیانیه‌ها در دنیایی که تحت حاکمیت «زور» است کمتر مورد توجه و احترام قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه کراگویواتس با محکومیت اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین افزود: خیلی خوشحال خواهم شد که در همه امور علمی و برنامه‌های فرهنگی از جمله دفاع از ملت فلسطین و حمایت از حقوق آنها شرکت داشته باشم.

شایان ذکر است، این استاد برجسته حقوق مؤلف ده‌ها کتاب و بیش از 450 مقاله تحقیقی است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved