-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/06 - 16:24
  • 931
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اعطای گواهینامه پایان دوره به فارسی‌آموزان مدارس گرجستان

گواهینامه پایان دوره 41 تن از فارسی‌آموزان چهار مدرسه گرجستان در سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته توسط سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان اعطاء شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در گرجستان با مدیران مدارس و معلمان فارسی‌آموز، مراسم جشن نوروز و اعطای گواهینامه تحصیلی فارسی آموزان مدارس با حضور ادیب، سفیر و احمدعلی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی، فارسی آموزان چهار مدرسه تفلیس، خانواده‌های آنان و معلمان در سالن اجتماعات مدرسه شماره یک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از پخش سرود ملی دو کشور ایران و گرجستان، سفیر کشورمان ضمن تبریک نوروز و آغاز سال نو در سخنانی، اظهار داشت: باعث افتخار است که امروز به مناسبت عید نوروز و سال جدید ایرانی در اینجا و در کنار شما هستم. نوروز، زمان شکفتن دوباره امید و شادکامی میلیون ها انسانی است که در سرتاسر جهان این سنت کهن را جشن می‌گیرند.

وی گفت: امروز در کنار یکدیگر جمع شده ایم تا رسیدن بهار و حیات دوباره طبیعت را جشن بگیریم. نوروز اما تنها تغییر فصل و گذر از زمستان به بهار نیست.

سفیر کشورمان اظهار داشت: ایرانیان این جشن را بهانه‌ای برای اندیشیدن در سالی که گذشت، و هدف گذاری برای سال جدید خود می‌دانند؛ زمانی برای بودن در کنار هم بودن و یاری رساندن به بی کسان؛ زمانی برای یادآوری ارزش‌های مشترک بشری، یعنی صلح و عدالت.

فارسی، زبان شعر، ادبیات و فلسفه است

ادیب عنوان کرد: مفتخرم که شاهد رشد علاقه نسل جوان گرجستان به زبان و فرهنگ ایرانی هستم. فارسی را نباید تنها یک زبان و ابزاری برای سخن گفتن دانست بلکه فارسی، زبان شعر، ادبیات و فلسفه است که چندین نسل از متفکران و هنرمندان در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: امیدوارم شما نیز با آموختن زبان فارسی، قادر به کشف افق ها و چشم اندازهای تازه ای شده و با کمک آن بتوانید درک بهتر و عمیق تری از فرهنگ های غنی و متنوع ایران و گرجستان بدست آورید.

سفیر کشورمان خطاب به فارسی‌آموزان گفت: دانش آموزان عزیز اکنون که وارد بهار و سال جدید ایرانی شده ایم از شما می خواهم تا با اندیشه در پیام و روح نوروز برای ساختن آینده‌ای بهتر تلاش کنید. همچنان به یادگیری زبان فارسی و آشنایی بیشتر با فرهنگ غنی ایرانی ادامه دهید و پیام نوروز را به هموطنان خود و همه جهانیان برسانید.

مهری اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک نوروز از همکاری بسیار خوب خانم کاپانادزه، مدیر مدرسه شماره یک تشکر و اظهار داشت: این مدرسه از قدیمی ترین و معتبر ترین مدارس دولتی تفلیس است که قدمت آن به حدود 200 سال گذشته برمی‌گردد و بسیاری از بزرگان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی گرجستان از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد که آموزش زبان فارسی با حمایت و پشتیبانی بنیاد سعدی و تلاش و همت معلمان مدارس در گرجستان رشد چشمگیری داشته و با برنامه ریزی صورت گرفته مصمم هستیم تا با کمک بنیاد سعدی سطح آموزش و تعداد مدارس را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در گرجستان از معلمان فارسی‌آموز که علاوه بر آموزش با عشق و علاقه نسبت به آشنایی دانش آموزان با  فرهنگ و آداب رسوم ایرانی همچون نوروز و ‌... تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان سخنانش، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری بتوانیم برنامه‌های مختلفی را در مدارس به مناسبت‌ها مختلف اجرا کنیم.

شایان ذکر است؛ در این مراسم فارسی آموزان با اجرای تئاتر با موضوع نوروز و فصل بهار، شعر خوانی و دکلمه برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند و در پایان برنامه گواهینامه پایان دوره 41 تن از فارسی‌آموزان چهار مدرسه در سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته توسط سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان اعطاء شد.  

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved