-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/30 - 09:57
  • 912
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعطای گواهینامه قبولی به دانشجویان زبان فارسی و ایرانشناسی در قزاقستان

دانشگاه دفاع ملی قزاقستان به دانشجویانی که دوره آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، گواهینامه قبولی اعطا کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت پایان نخستین دوره آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی و تقارن آن با سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی در مراسمی با حضور علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی و علی فکری، وابسته نظامی ایران و علی‌بک، معاون روابط بین‌الملل دانشگاه دفاع ملی قزاقستان، به دانشجویان دوره آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی، گواهینامه قبولی اهدا شد.

طالبی‌متین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، تقارن آن را با ایام بزرگداشت دو شاعر بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی و حکیم عمر خیام، به فال نیک گرفته و از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های زبان فارسی در این دانشگاه قدردانی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به گزارش‌‌های دریافتی از وضعیت شرکت‌کنندگان در دوره‌ها و اشتیاق آنان در دنبال کردن آموزش‌ها، پیشرفت دوره را رضایت‌بخش خواند ضمن آنکه تاکید کرد نباید به وضع موجود قانع بود و لازمه آن این است که ظرفیت‌های جدید شناسایی و از آنها استفاده بهینه شود.

وی همچنین با اشاره به کاستی‌های گذشته در بحث آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی در گذشته به دلیل مسائلی از جمله همه‌گیری کرونا، از آمادگی رایزنی فرهنگی برای برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی زبان فارسی در زمان پس از ساعت اداری برای علاقمندان خبر داد.

تلاش برای برگزاری دوره‌های زبان قزاقی در ایران نیز از جمله مواردی بود که رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان مطرح کرد.

فکری، وابسته نظامی کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری دوره آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی در این دانشگاه، با اشاره به روابط خوب میان ایران و قزاقستان، برگزاری این دوره از کلاس‌ها را رویداد مهمی در تقویت و نزدیکی بیشتر دو کشور به یکدیگر دانست و بر تداوم آن اظهار امیدواری کرد.

در ادامه و به مناسب گرامیداشت سالروز شاعر بزرگ ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی، تعدادی از دانشجویان سطح پیشرفته، حاضرین در مراسم را به شنیدن بخش‌‌هایی از سروده‌های فردوسی در شاهنامه دعوت کردند.

در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگانی که این دوره را با موفقیت به پایان رساندند گواهینامه پایان دوره دریافت کردند و به سه تن از برترین‌های این دوره نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

خوانش بخش‌هایی از سروده‌های فردوسی در اثر فاخر او شاهنامه توسط تعدادی از دانشجویان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved