-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/23 - 13:29
  • 1071
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعطای گواهینامه دوره آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان پاکستانی

گواهینامه دوره آموزش زبان فارسی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در اسلام‌آباد به فارسی‌آموزان پاکستانی اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با اجرای نشست ادبی مثنوی‌خوانی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش زبان فارسی از فارسی‌آموزان برجسته این نمایندگی فرهنگی تقدیر کرد.

این مراسم با حضور احسان خزاعی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در اسلام‌آباد، استادان، فارسی آموزان و جمعی از علاقه‌مندان به توسعه و گسترش زبان فارسی در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد.

خزاعی با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی فراوان بین دو کشور ایران و پاکستان گفت: توسعه و گسترش زبان فارسی یکی از مهمترین و ارزشمندترین فعالیت‌های این نمایندگی فرهنگی است.

وی با اشاره به جایگاه بالای زبان فارسی در شبه قاره مطرح کرد: فارسی زبان مهر و محبت و دوستی است و زبان بزرگان و مشاهیر از جمله علامه محمد اقبال لاهوری است که افکار و اندیشه‌های خود را با زبان فارسی بیان کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان با تقدیر از کلیه کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند، گفت: از مرحله ثبت نام، تا مراحل برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌ها، تامین منابع آموزشی، انجام امور امور اجرایی مرتبط، فعالیت‌های آموزشی فوق برنامه و تلاش استادان معزز، همگی آن‌ها موجب امتداد و برگزاری دوره‌ها شده است و ما امروز شاهد موفقیت فارسی‌آموزان در این مقطع هستیم.

نماینده بنیاد سعدی در اسلام‌آباد پاکستان افزود: این بنیاد در تلاش است تا برای ارتقاء کیفیت یادگیری، زبان فارسی را با روش‌های نوین نیز آموزش دهد.

وی با اعطای گواهینامه پایان دوره به فارسی‌آموزان، از اهتمام آنان برای یادگیری زبان فارسی قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا دوره‌های بعدی با شور و نشاط بیشتری همراه شود.

مظفر علی کشمیری، مدرس زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز ضمن تقدیر از حمایت و پشتیبانی این نمایندگی فرهنگی برای برگزاری کلاس‌های زبان فارسی گفت: استقبال از برگزاری دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی در حال رشد کمی و کیفی است.

شایان ذکر است، در این دوره 17 نفر موفق به دریافت گواهینامه سطح فوق میانی آموزش زبان فارسی شدند و برای دوره بعدی 51 نفر از شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved