-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/27 - 08:45
  • 339
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعطای مدال «نشان ملی شیر سنگال» به سفیر کشورمان

مدال «نشان ملی شیر سنگال» و لوح افتخار از سوی رئیس جمهور سنگال به سفیر کشورمان اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با روزهای پایانی مأموریت محمدرضا دهشیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال و خداحافظی با «مکی سال» رئیس جمهور سنگال؛ هیأتی به ریاست سفیر کشورمان به همراه مجیدی کارشناس سفارت و رایزن فرهنگی در دفتر کاخ ریاست جمهوری سنگال حضور یافتند.

در این برنامه، پیشنهاد شد دو موضوع احیاء گروه زبان فارسی در دانشگاه شیخ آنتادیوپ و پیگیری روند برای انعقاد برنامه مبادلات فرهنگی فی مابین دو کشور نیز بررسی شود.

سفیر کشورمان گزارشی از اقدامات انجام شده طی سه سال و نیم مدت خدمت در سنگال ارائه کرد که برای توسعه و ارتقاء روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف صورت پذیرفته و مشتمل بر توسعه روابط تجاری و اعزام هیأت از اعضای اتاق بازرگانی سنگال به ایران و تبادل هیأت‌های تجار و فعالان ایرانی در صنعت ساختمان و مواد غذایی و نیز فراهم آوردن تسهیلات سفر تجار و بازرگانان سنگالی به ایران، تأسیس گروه انجمن دوستی ایران و سنگال، راه‌اندازی رشته انفورماتیک در دانشگاه المصطفی، آموزش زبان فارسی در برخی مدارس و ... می‌شود.

وی در ادامه سخنانش، به ملاقات با «علیو سو» وزیر فرهنگ سنگال و ابراز علاقه‌مندی ایشان به توسعه روابط فرهنگی دوجانبه اشاره کرد.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: سنگال نقش بسیار حساسی در منطقه غرب آفریقا دارد و در حل و فصل منازعات منطقه‌ای و در عرصه بین المللی نقش ارزنده‌ای را ایفا می کند و در بین دولتمردان ایران نیز جایگاه ویژه‌ای برای کشور سنگال و توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه قائل هستند.

«مکی سال» رئیس جمهور سنگال در زمینه توسعه روابط همه جانبه فیمابین دو کشور دوست سنگال و ایران، با خرسندی از این دیدار و تبادل نظر به موضوع برقراری رابطه عربستان سعودی و ایران پرداخت و آن را به عنوان تجمیع قدرت دو کشور جهان اسلام و تأثیر آن در منطقه و عرصه بین المللی برشمرد.

وی ادامه داد: به عنوان رئیس جمهور سنگال برای افزایش سطح همکاری در تمامی زمینه‌ها با ایران اعلام آمادگی می‌کنم و هرگونه مساعدت لازم انجام خواهد شد.

در پایان طی مراسمی، مدال «نشان ملی شیر سنگال» و لوح افتخار از سوی رئیس جمهور سنگال به سفیر کشورمان اعطا شد.

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved