-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/10 - 09:39
  • 358
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال گسترده از غرفه ایران در جشنواره دانشگاه کارابوک ترکیه

استقبال از غرفه جمهوری اسلامی ایران در میان بازدیدکنندگان و مهمانان مختلف به ویژه رئیس دانشگاه دولتی کارابوک و مقامات محلی حاضر در جشنواره اجتماعی دانشگاه دولتی کارابوک بسیار قابل توجه بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره اجتماعی دانشگاه دولتی کارابوک ترکیه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مقامات محلی و دانشجویان و با سخنرانی رئیس دانشگاه کارابوک در سالن کنفرانس این دانشگاه افتتاح شد.

در این فستیوال ۳۱ دانشگاه و مدرسه بین المللی و دولتی از سراسر ترکیه شرکت داشتند و در عین حال برای دانشجویان 40 کشور مختلف  آسیایی و آفریقایی غرفه هایی در نظر گرفته شده بود که در این غرفه ها به معرفی فرهنگ اصیل و کهن خود در زمینه های ادبی، هنری، علمی، غذایی، موسیقی و تاریخ خود پرداختند.

غرفه ایران با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه و با همراهی و همکاری دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه کارابوک در این فستیوال حضوری جدی داشت.

نمایش آثار هنری، صنایع دستی، خوراکی‌های محلی، پخش بروشورها و دفترچه‌های معرفی ایران و طراحی پرچم ایران بر روی چهره مهمانان از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این فستیوال بود.

دانشجویان ایرانی در حاشیه این مراسم با پوشیدن لباس‌های محلی مناطق و اقوام مختلف ایرانی به معرفی موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ایران برای بازدیدکنندگان پرداختند و در بخش برنامه‌های هنری با اجرای سرود ایران توسط گروه کر متشکل از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این دانشگاه و اجرای رقص سنتی توسط دانشجویان به همراه دف نوازی جلوه‌هایی از هنر ایران را به نمایش گذاشتند.

استقبال از غرفه ایران در میان بازدیدکنندگان و مهمانان مختلف به ویژه رئیس دانشگاه و مقامات محلی حاضر در جشنواره بسیار قابل توجه بود. حضور رئیس دانشگاه کارابوک و هیئت مدیره دانشگاه، رئیس امور دانشجویی دانشگاه کارابوک، رئیس دانشگاه بولو، مدیر گروه هنرهای زیبایی دانشگاه سافرانبولو، شهردار شهر کارابوک از جمله مهمانان غرفه ایران بودند.

علاوه بر دانشجویان و مسئولان دانشگاهی غرفه ایران مهمانانی از کنسولگری کشور عراق، کنسولگری کشور قزاقستان، کنسولگری کشور ازبکستان، کنسولگری کشور پاکستان، رایزن فرهنگی قرقیزستان، داشت که با حضور در غرفه ایران با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شدند.

همچنین، طبق دستورالعمل جدید وزارت فرهنگ و گردشگری، این جشنواره به صورت سالانه و هر سال در یکی از دانشگاه‌های ترکیه برگزار خواهد شد که اولین و بزرگترین جشنواره در زمینه‌های مدل‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است .

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved