-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/15 - 09:47
  • 194
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

استقبال کم‌نظیر شهروندان لاهور از گروه تواشیح آل یاسین

شهر لاهور پاکستان شاهد استقبال کم‌نظیر شهروندان از گروه تواشیح آل یاسین اعزامی از جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گروه تواشیح آل یاسین در برنامه‌های مختلفی که توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور تدارک دیده شده بود، به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی پرداختند.

این گروه در آیین‌های اعتکاف در نهادهای مذهبی و فرهنگی نظیر دانشگاه بانوان لاهور، دانشگاه اقتصاد خانواده، دانشکده فاطمه جناح، مسجد کشمیریان، مراسم اعتکاف منهاج القرآن، جامعةالعروة الوثقی و انجمن حسینیه خواجگان حضور یافتند و مسلمانان روزه دار را به وجد آوردند.

گروه اعزامی با اجرای زنده در کانال‌های تلویزیونی سیتی ۴۲، لاهور نیوز و ۲۴ نیوز با اجرای بسیار زیبا و روح بخش خود صدها هزار بیننده تلویزیونی را مجذوب خود کردند.

قاری مهدی صلاحی و گروه تواشیح آل یاسین در روز اول ورود به لاهور (۱۱ فروردین) در مسجد کشمیریان در کنار قاریانی از کشورهای مصر، افغانستان و پاکستان به تلاوت قرآن و همخوانی پرداختند.تلاوت و همخوانی این گروه در مسجد کشمیران به حدی زیبا و روح بخش بود که اکثر حاضران اشک می‌ریختند و با صدای بلند ندای الله اکبر، یا رسول الله و یا علی سر می‌دادند.

گروه اعزامی در یک رستوران تاریخی به نام «حویلی» با قدمت سه قرن، اسماءالله را با صوت دلنشین خود اجرا و مورد تشویق حضار قرار گرفتند. همچنین، این گروه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در حضور دیپلمات‌ها و شهروندان ایرانی مقیم لاهور به همخوانی قرآن پرداخت.

قرائت قرآن و همخوانی به زبان‌های عربی، فارسی و اردو در فضایی معنوی و با حضور دانشجویان، رئیس دانشگاه خانم شگفته ناز و اساتید زبان و ادبیات فارسی برگزار شد. این برنامه مورد استقبال و تحسین حضار قرار گرفت و شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

ضیافت افطاری به افتخار گروه تواشیح آل یاسین به همت خانم فلیحه زهرا کاظمی، رئیس دانشگاه برگزار شد. در این مراسم، گروه به اجرای قرائت قرآن و تواشیح به زبان‌های عربی و اردو پرداخت که مورد استقبال و تشویق حضار قرار گرفت.

گروه تواشیح آل یاسین در مراسم شب قدر به اهتمام انجمن حسینیه خواجگان نارووالی حضور یافت. اجرای تواشیح به زبان‌های اردو و عربی توسط گروه، فضای معنوی و روحانی خاصی را در این مراسم ایجاد کرد. در این مراسم، کاظم علی قاضی، رئیس انجمن و جمع کثیری از شیعیان مقیم لاهور حضور داشتند.

گروه تواشیح آل یاسین در مراسم انس با قرآن در جامعةالعروة الوثقی در حضور دانش‌آموزان و اساتید جامعه به اجرای برنامه پرداخت. سید جواد نقوی، رئیس جامعه عروه الوثقی و جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

مراسم معنوی قرائت قرآن و اجرای همخوانی در دانشکده فاطمه جناح با حضور رئیس دانشکده و اساتید زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.به رسم یادبود، جعفر روناس و تمامی اعضای گروه اعزامی در محوطه دانشکده فاطمه جناح اقدام به درختکاری کردند.

قرائت قرآن و تواشیح به زبان‌های عربی و اردو و همخوانی اسماءالله توسط گروه اعزامی ایران در مراسم منهاج القرآن، هزاران نفر حاضر در شهر اعتکاف را به وجد آورد.

گروه تواشیح آل یاسین در مراسمی که به همت تحریک وحدت اسلامی در لاهور برگزار شد، حضور یافت و به اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین پرداخت.

این مراسم با حضور گسترده مردم مسلمان لاهور و علمای اهل سنت و شیعه برگزار شد و سخنرانان به تبیین اهمیت قدس و ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

گروه تواشیح آل یاسین در این مراسم، علاوه بر تواشیح به زبان عربی، شعری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز همخوانی کرد که مورد استقبال و تشویق حضار قرار گرفت.

شایان ذکر است، این گروه تواشیح در خلال سفر خود به لاهور، از تعدادی از اماکن تاریخی مهم این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved