-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/21 - 13:18
  • 474
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال کم‌نظیر بلغاری‌ها از آثار و صنایع دستی ایران

آثار و صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان و هنرمندانی صنایع دستی و محلی گابروا بلغارستان با استقبال کم‌نظیر مردم و هنردوستان این کشور مواجه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان ضمن حضور در نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان و هنرمندانی صنایع دستی و محلی گابروا در این کشور، توجه بسیاری از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان را به آثار و صنایع دستی ایران جلب کرد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و محلی گابروا در بلغارستان پس از سه سال وقفه به خاطر شیوع بیماری کرونا در جهان بار دیگر به مدت سه روز و با حضور کارآفرینان و هنرمندانی از کشورهای مجارستان، اسلونی، کرواسی، رومانی، یونان، ترکیه، مقدونیه، گرجستان، ارمنستان،صربستان، مالت، اسلواکی، بلغارستان و جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه به صورت تخصصی به ارائه آثار خاتم‌کاری ایرانی پرداخت و علاوه بر نمایش آثار هنری خاتم، با حضور یک هنرمند خاتم کار، نحوه ساخت و تولید آثار خاتم را به علاقه‌مندان آموزش می‌داد.

حضور پر رنگ ایران در این نمایشگاه و عرضه آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی نقطه متفاوت غرفه‌های ایران با سایر کشورها بود که از سوی مقامات رسمی مدعو و مسئولان نمایشگاه در برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفت.

بنا به آمار ارائه شده از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی گابروا، بیشترین میزان بازدید و علاقه‌مندی در میان تمام کشورها به آثار عرضه شده ایرانی اختصاص داشت.

تفاوت کیفی آثار ایرانی با سایر کشورها به قدری زیاد است که تمامی بازدیدکنندگان چندین بار وقت خود را صرف دیدن و بررسی آثار هنری ایرانی می‌کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved