-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/26 - 10:17
  • 334
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال چشمگیر عراقی‌ها از رویداد «پنجره‌های فرهنگی ایران در بغداد»

رویداد «پنجره‌های فرهنگی ایران در بغداد» در سه بخش اصلی نمایشگاه دیجیتال ایرانشناسی، نمایشگاه مد و لباس ایرانی از استقبال گسترده و چشمگیر مخاطبان عراقی برخوردار بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رویداد «پنجره‌های فرهنگی ایران در بغداد» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد از (19 تا 21 اسفندماه) در سه بخش اصلی نمایشگاه دیجیتال ایرانشناسی، نمایشگاه مد و لباس ایرانی با محوریت کودک و پخش انیمیشن‌های ایرانی (دوبله به زبان عربی) در محل ساختمان فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شد و مورد استقبال فعالین فرهنگی و هنری، فعالین حوزه گردشگری و مد و لباس، کودکان و نوجوانان، برخی سفارتخانه های کشورهای دیگر در بغداد و ... قرار گرفت.

در بخش نمایشگاه ایرانشناسی این رویداد که با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان صورت پذیرفت، بازدیدکنندگان با استفاده از عینک و هدست واقعیت مجازی(vr) صحنه‌هایی از اماکن دینی، تاریخی و ... کشورمان را به صورت سه بعدی نظاره کردند.

در بخش دیگر این نمایشگاه با استفاده از چند نمایشگر عریض (ویدئو وال) تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت از کشورمان در رابطه با معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، دستاوردهای علمی و فناوری ایران تحت عنوان «ایران نوین»، «معرفی صنایع دستی» و ... به مخاطبان عرضه شد.

همچنین، نمایش صنایع دستی، سیر نمایشگاهی ایرانشناسی، نمایش کتب مرتبط به آثار تاریخی، گردشگری و هنری ایران از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود.

در بخش نمایشگاه مد و لباس ایرانی با محوریت کودک که با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت؛ 5 برند مرتبط با این حوزه محصولات خود اعم از لباس، اکسسوری، طراحی روی لباس و ... را به مخاطبین عرضه کرده و ضمن دیدار و گفت‌وگو با فعالین حوزه مد و لباس کشور عراق، زمینه های آشنایی با بازار و صعنت مد لباس در کشور عراق و حضور برندهای ایرانی در رویدادهای بعدی را بررسی کردند.

از دیگر ویژگی‌های این بخش از نمایشگاه، درخواست برخی از مدیران مؤسسات و مدارس از برندها جهت سفارش عمده برخی محصولات بود که مذاکرات اولیه جهت عقد قرارداد نیز در همین نمایشگاه صورت پذیرفت.

پخش انیمیشن‌های ایرانی (دوبله به زبان عربی) به همراه اجرای تئاتر و قصه گویی و مسابقه برای کودکان از دیگر بخش‌های این رویداد بود که روزانه در چهار سانس برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved