-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/06 - 14:25
  • 824
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال قائم مقام دانشگاه نمل پاکستان از توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی با ایران

قائم مقام دانشگاه نمل پاکستان در دیدار با مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی از توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی با ایران استقبال کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی و سید نادرعلی، قائم مقام دانشگاه نمل دیدار و راه‌های توسعه همکاری‌های علمی - فرهنگی خانه فرهنگ و دانشگاه نمل را بررسی کردند.

نادرعلی ضمن استقبال و تشکر از حضور مسئول خانه فرهنگ در دانشگاه نمل اعلام کرد: دانشگاه نمل آماده همکاری همه جانبه با مراکز فرهنگی ایران و خانه فرهنگ ایران در راولپندی است.

وی ضمن تشریح بخش‌های مختلف دانشگاه نمل به ویژه بخش فارسی از علاقه شخصی خود به زبان فارسی گفت و ادامه داد: در سال‌های گذشته استادی از ایران به صورت بلند مدت در بخش فارسی دانشگاه حضور می‌یافت و باعث تقویت این بخش به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شده بود؛ لذا اگر دوباره استادی از ایران برای حضور در این دانشگاه در نظر گرفته شود، باعث تقدیر است.

قائم مقام دانشگاه نمل افزود: موضوع تبادل استاد و دانشجو به ویژه در رشته زبان و ادبیات فارسی همواره از موضوعات مورد تأکید مسئولان دانشگاه است.

سید نادر علی ضمن تشکر از همکاری‌های مثال زدنی خانه فرهنگ و بخش فارسی دانشگاه اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌های مشترک مانند سمینار، کنفرانس و رویدادهای فرهنگی و مرتبط با زبان فارسی آمادگی لازم را داریم و از آن استقبال می‌کنیم.

رحمان زاد، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی با برشمردن اشتراکات فرهنگی و تاریخی گفت: این دومین دوره حضور من در پاکستان است و همواره شاهد همکاری‌های خوب و رو به رشد مراکز فرهنگی ایران با دانشگاه به ویژه بخش فارسی بوده‌ام.

وی افزود: ما اطمینان داریم توسعه همکاری‌های مورد علاقه به خصوص در حوزه زبان وادبیات فارسی می‌تواند منجر به تقویت این زبان و بخش فارسی دانشگاه نمل شود، بنابراین از افزایش ارتباط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌‌های مختلف استقبال ‌می‌کنیم.

رحمان زاد ادامه داد: حضور اساتید ایرانی در دانشگاه نمل بر اساس تفاهم‌نامه‌های گذشته انجام می‌گرفت و در صورت انعقاد مجدد این نوع تفاهم‌نامه‌ها حتماً زمینه حضور اساتید ایرانی فراهم خواهد شد. در حال حاضر زمینه تبادل دانشجو فراهم است و در صورت معرفی دانشجوی داوطلب، همکاری لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved