-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/23 - 13:53
  • 922
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال خطاط پاکستانی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ایران + عکس

رشید بت در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد پاکستان برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در ماه مبارک رمضان استقبال کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احسان خزاعی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با رشید بت، خطاط و هنرمند برجسته پاکستانی در محل اقامت وی دیدار و گفت‌وگو کرد و از فعالیت‌های این هنرمند خطاط قرآنی تقدیر به عمل آورد.

خزاعی با اشاره به جایگاه ویژه هنرخطاطی در بین مسلمانان از آغاز ظهور اسلام گفت: تأکید قرآن کریم بر اهمیت کتابت و ضرورت تدوین و حفظ کتاب خدا از طریق نوشتن نشانه اهمیت قلم، کتابت و خوشنویسی است و آن موجب ترغیب و ترویج خوشنویسی خواهد بود.

وی افزود: همواره قدردان هنرمندان و خطاطان پاکستانی هستیم و خوشنویسی به ویژه هنر خطاطی نستعلیق، فصل مشترکی بین هنرمندان ایرانی و پاکستانی است.

رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد از این هنرمند خوشنویس قرآنی دعوت به عمل آورد تا در نمایشگاه قرآنی که در ماه مبارک رمضان در ایران برگزار می‌شود، شرکت کند.

رشید بت، هنرمند خوشنویس قرآنی با ابراز خشنودی از انجام همکاری با رایزنی فرهنگی ایران گفت: خوشنویسی نه تنها یک دست نوشته‌ای زیباست بلکه هنر خوشنویسی مهارتی است که بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به ارتباط خود با اکثر خطاطان شناخته شده جهان اسلام از جمله، استادان امیرخانی از ایران و عثمان طه از عربستان، آمادگی اولیه خود را برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

این هنرمند برجسته پاکستان که اکثر آثار خود را با طلای خالص خطاطی و با تذهیب‌های ظریف تهیه کرده است، مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی علاوه بر معرفی آثار قرآنی می‌تواند برای پژوهشگران، هنرجویان و هنردوستان نیز مفید واقع شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved