-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/09 - 08:20
  • 384
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال بوسنی و هرزگوین از تولید مشترک فیلم و سریال انیمیشن با ایران

وزیر فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با استقبال از تولید مشترک فیلم و سریال انیمیشن با ایران گفت: مایل هستیم این پروژه در هر دو کشور به خوبی معرفی شود و نشان دهیم زمینه انجام فعالیت‌های مشترک فراهم است.

با توجه به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در زمینه معرفی و بازاریابی صنعت پویانمایی کشورمان، پروفسور جمال الدین لاتیچ، از چهره‌های برجسته سیاسی، علمی و فرهنگی این کشور فیلمنامه خود بر مبنای یکی از افسانه‌های سنتی بوسنی را برای تولید انیمیشن به این رایزنی فرهنگی پیشنهاد کرد.

با پیگیری اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چند نمونه کیفی پویانمایی قابل اجرا بر اساس فیلمنامه دریافتی به لاتیچ پیشنهاد شد.

در ادامه، مذاکرات متعددی با نهادهای بوسنیایی برای حمایت از ساخت این انیمیشن صورت گرفت که نهایتا وزارت فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو حمایت خود را از تولید این اثر با همکاری طرف ایرانی اعلام کرد و در همین راستا جلسه‌ای با ماگودا، وزیر فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو و با حضور لاتیچ تنظیم شد.

انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با کنان ماگودا، وزیر فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو در خصوص همکاری‌های فرهنگی خصوصا در حوزه فیلم و پویانمایی گفت‌وگو کرد.

ماگودا در ابتدای جلسه با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه بوسنی و هرزگوین در زمینه توسعه صنعت سینما، بر اهمیت تولید آثار سینمایی معرف فرهنگ و سنت این کشور تاکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از بابت تنظیم این جلسه، به معرفی صنعت پویانمایی کشورمان پرداخت. انصاری با اشاره به برگزاری هفته فیلم پویانمایی ایران با همکاری مرکز فرهنگ و جوانان سارایوو و تلاش‌های انجام شده برای ایجاد ارتباط بین فعالان حوزه انیمیشن دو کشور، پویانمایی پسر دلفینی را به عنوان یکی از آثار شاخص سینمای کشورمان در این جلسه معرفی کرد.

وی با نمایش تیزر این انیمیشن و معرفی آرت بوک و محصولات جانبی تولید شده همچون اسباب بازی‌های این انیمیشن، به موفقیت‌های این فیلم در اکران کشورهای روسیه و بالکان اشاره داشت.

 ماگودا با ابراز شگفتی از کیفیت بالای آثار پویانمایی ایرانی، این تولیدات را در سطح بهترین انیمیشن‌های حال حاضر جهان ارزیابی کرد.

وزیر فرهنگ و ورزش کانتون سارایوو ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با طرف ایرانی برای تولید انیمیشن گفت: این نخستین بار است که وزارت فرهنگ از تولید انیمیشن حمایت می‌کند. ما مایل هستیم این پروژه در هر دو کشور به خوبی معرفی شود و نشان دهیم زمینه انجام فعالیت‌های مشترک فراهم است.

ماگودا ابراز امیدواری کرد با پیگیری طرفین، این اثر به مرحله تولید رسیده و در بهترین زمان و شرایط ممکن رونمایی و معرفی شود.

تولید نخستین نماهنگ کودکان دو کشور با همکاری گروه موسیقی پرینسس کروفنه در بوسنی و یکی از مؤسسات موسیقایی کشورمان با همکاری دولت بوسنی و هرزگوین نیز از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved