-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/02 - 08:42
  • 422
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال بلغاری‌ها از فیلم‌های ایرانی

«شب‌های فیلم ایران» در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم منار در بلغارستان با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان این کشور مواجه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم‌های بلند و کوتاه آثاری از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، الجزایر، بحرین، آذربایجان، ترکیه، اردن، مراکش، بنگلادش، قزاکستان، لبنان در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم منار در بلغارستان شرکت داشتند.

در بخش فیلم‌های بلند سینمایی فیلم‌هایی از جمله سلوک به کارگردانی عباس رافعی وپینتو، نرگس آبیار، آزردگان و روستای بدون بچه و در بخش فیلم‌های کوتاه آثاری چون مرزها می‌مانند و ... از جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمدند.

در مراسم افتتاحیه «شب‌های فیلم ایران»، ازدراوکو آنگلو، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم منار در بلغارستان ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به خاطر اینکه از بنیانگذاران این جشنواره محسوب می‌شود، ایران را کشوری با اهمیت در حوزه فرهنگ و هنر خواند.

وی از رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان به دلیل مشارکت در برپایی شانزدهمین دوره این جشنواره تقدیر کرد.

احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنان خود، از دست اندرکاران برگزاری جشنواره بخاطر توجه به این گونه از سینمای پاک در جهان، تقدیر کرد و ارتباط بسیار خوب و صمیمانه میان سفارت، رایزنی فرهنگی ایران و اهالی فرهنگ و هنر بلغارستان را نتیجه همدلی و تلاش طرفین دانست.

در این مراسم، علاوه بر خانواده‌های بلغاری‌های علاقه‌مند به سینمای کشورمان و هنرمندان بلغاری، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی همچون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، رییس آکادمی جهانی فیلم‌های نمایشی و تئاتر، رییس شورای مسلمانان بلغارستان، رییس مرکز بین‌الملل دارالافتاء بلغارستان، رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه صوفیه و استادان دانشگاه، رییس انجمن بین‌المللی خبرنگاران بلغارستان، دانشجویان زبان فارسی بلغار و جمعی از دانشجویان خارجی مسلمان و نیز علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی حضور داشتند.

در ادامه مراسم و قبل از نمایش فیلم به قید قرعه، آثاری از صنایع دستی خاتم کاری ایران و اصفهان به شرکت کنندگان در این تالار اهدا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved