-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/05 - 11:05
  • 589
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقبال از کارگاه استاد ایرانی در دانشگاه بلگراد

برسه کارگاه آموزشی در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد، دانشگاه هنر بلگراد و دانشگاه شهر نووی ساد درباره هنر معاصر ایران توسط خانم دکتر پریسا شادقزوینی استاد دانشگاه الزهرا(س) .

 
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این کارگاهها از سوی دانشگاههای بلگراد و نووی ساد و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در صربستان با هدف تقویت ارتباطات دانشگاههای دو کشور و آشنایی دانشجویان با جایگاه علم و هنر در ایران امروز برنامه ریزی شد.
 در برنامه دانشگاه هنر بلگراد که عصر روز چهارشنبه 25 اکتبر برابر 3 آبان 1402 در تالار ریاست دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه خانم میریانا نیکولیچ، امیر پورپزشک رایزن فرهنگی و جمعی از استادان و دانشجویان صرب برگزار شد رئیس دانشگاه هنر از حضور هنرمند و استاد ایرانی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت در راستای تقویت همکاریهای دوجانبه با کمک رایزنی فرهنگی از خانم دکتر پریسا شاد دعوت شد مهمان دانشگاه باشند و در مورد هنر ایرانی سخن بگویند. 
پورپزشک رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی نیز در سخنانی با تشکر از مسئولان دانشگاه، بویژه ریاست محترم خانم پروفسور نیکولیچ ، پروفسور وولیس و سایر همکارانشان به خاطر همکاری های ارزشمند گفت:
در ششم ماه جون امسال با امضای تفاهم نامه ای بین دانشگاه هنر بلگراد و دانشگاه هنر تهران، روابط دانشگاهی وارد مرحله جدیدی شد و امروز با حضور یک هنرمند مطرح ایرانی و استاد دانشگاه الزهرا گام دیگری برداشته می شود که امیدوارم همکاری های بین دانشگاهی بیش از این ارتقا یابد و به مرحله تبادل استاد و دانشجو و فرصت های مطالعاتی و بورسیه برسیم. 
در ادامه دکتر شادقزوینی با معرفی دانشگاه الزهرا(س) و نمایش کلیپ بحثی را در زمینه معرفی هنر معاصر ارائه و با نمایش نمونه هایی از آثار پیشگامان هنر معاصر، سبک و شیوه کار آنان را مورد بررسی قرار داد.
در برنامه مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگرادکه با استقبال دانشجویان همراه بود، خانم دکتر شادقزوینی با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران در خلق آثار هنری و به ویژه هنر نقاشی در دوره کلاسیک و معاصر اشاره کرد و به تشریح ویژگی های این دو دوره پرداخت. وی توجه هنرمندان ایرانی به موضوعات معنوی را که در آثار نقاشان برجسته از گذشته تا کنون نیز مورد توجه بوده است را از جمله مهمترین ویژگی های این هنر دانست و با ارایه مثالهایی توجه دانشجویان را به بن‌مایه‌های فلسفی، معنوی و احساسی که بستر شکل گیری آثار هنری ارزشمند است، معطوف نمود. در بخش پایانی این کارگاه پرسش و پاسخ دانشجویان و بحث و بررسی موضوعات مطرح شده انجام شد. همچنین در ابتدای این برنامه،‌ کلیپ معرفی دانشگاه الزهرا (س) و نیز جاذبه های دیدنی ایران برای دانشجویان به نمایش گذاشته شد.
. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved