-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/27 - 13:27
  • 284
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال از غرفه رایزنی فرهنگی در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد

از غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد استقبال شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، علی مجتبی روزبهانی سفیر ج.ا.ایران و دیگر مقامات کشورمان، رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزراء و وزیر امور خارجه ترکمنستان و دیگر معاونان رئیس جمهوری ترکمنستان و وزیران آن کشور، دیپلمات‌های کشورهای مختلف جمعه 26 آبان در محل سالن نمایشگاهی اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان آغاز شد، از غرفه رایزنی فرهنگی بازدید و از اقلام فرهنگی مورد نمایش، استقبال کردند.  

در این نمایشگاه ۹۴ شرکت و بیش از ۳۰۰ تاجر و فعال اقتصادی ایران حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان به معرض نمایش گذاشتند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان هدف از برگزاری این رویداد را تعمیق و توسعه مراودات و مناسبات همه‌جانبه در حوزه‌های تجاری، بازرگانی، حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، گمرکی، استانی، کشاورزی، علمی، فرهنگی، بهداشتی، گردشگری و ... عنوان کرد.

همچنین؛ «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» بر توسعه حجم تجارت دوجانبه، ایجاد قالب‌های جدید تعامل و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های امیدوارکننده تأکید کرد.

هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود.

بر اساس توافق مقامات دو کشور، در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، همایش مشترک تجاری بازرگانان و بخش‌های خصوصی دو کشور و همچنین پانزدهمین نمایشگاه تخصصی با عنوان «ایران پروژه» هم‌زمان با برگزاری اجلاس هفدهم برگزار می شود. قرار است در این اجلاس علاوه بر امضای سند اجلاس، اسناد همکاری سایر حوزه‌ها نیز به امضای مقامات دو کشور برسد.

گفتنی است؛ هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به میزبانی آن کشور در عشق آباد از روزهای ۲۵ الی ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved