-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی

استقبال از جشن نوروز در پاکستان با حضور اساتید و دانشجویان زبان فارسی+ فیلم

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا ، این مراسم با تلاوتی از آیات قرآن مجید آغاز شد و سپس چندین برنامه شاد و موسیقی سنتی به اجرا درآمد.

دکتر «جمیل اصغر جامی» رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه نومل، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در پاکستان، نمایندگانی از سفارت ایران، خانم «امبر یاسمین» رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه در این مراسم حضور یافتند و پیرامون قرابت‌های فرهنگی ایران و پاکستان و سنت‌های نوروزی در پاکستان سخنرانی کردند.

این گردهمایی فرهنگی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و مسوولان دانشکده زبان‌های خارجی و با حضور جمع گسترده‌ای از کارکنان؛ اساتید و دانشجویان این دانشگاه همراه بود و حاضرین استقبال خوبی از نمایشگاه نوروزی با ویژگی‌های فرهنگ بومی و ملی کشورهای ایران و پاکستان کردند.

خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان در این مراسم ضمن تبریک عید نوروز به مردم دو کشور همسایه و همچنین تمام فارسی زبان‌ها در جهان؛ گفت: کشورهای منطقه از جمله کشورهای فارسی زبان جشن‌های نوروزی را با ذوق و شوق خاصی برگزار می‌کنند.

وی افزود: نوروز امسال مصادف با هفتاد و ششمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و پاکستان است و ما مفتخر به کمک به تقویت این مناسبات از طریق ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی هستیم.

خزاعی با اشاره به اینکه جشن بهاری و عید نوروز یک عنصر مشترک میان کشورهای ایران، پاکستان و برخی کشورهای دیگر است، افزود: نمایش آداب و فرهنگ ایرانی در پاکستان و کشورهایی که با زبان فارسی آشنایی دارند با استقبال پر شوری از سوی دانشجویان و مردم مسلمان این کشورها همراه است.

در این مراسم به تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML) کمک هزینه تحصیلی از طرف رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان اعطا شد.

در حاشیه این مراسم سفره هفت سین و نمایشگاه مشترک نوروزی و آثار فرهنگی با موضوع نوروز و جشن‌های مردمی در ایام نوروز به همراه صنایع دستی کشورهای ایران و پاکستان برای بازدید شرکت کنندگان به ویژه دانشجویان دانشگاه نومل به نمایش درآمد و اساتید زبان فارسی نیز برای بازدیدکنندگان فال حافظ گرفتند.

کلید واژه ها
. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved