-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/18 - 12:50
  • 169
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس انستیتو هنرهای روسیه:

استعدادهای هنری ایران مثال زدنی‌ است

دمیتری تامیلین ضمن ابراز قدردانی از حضور نخستین بار ایران در جشنواره تئاتر جوانان بریکس گفت: استعدادهای هنری ایران مثال‌زدنی ا‌ست و اجرای زیبای گروه تئاتر بدون هیچ کلامی و تنها با حرکات، نور و موسیقی توانست مفهوم و پیام داستان روسی را با ظرافت تمام آمیخته با سبک ایرانی به تماشاگران منتقل کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و همکاری اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گروه تئاتر دانشجویی «پتواژ» از استان یزد در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی کشورهای بریکس در مسکو حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند.

داستان «ماهیگیر و ماهی» الکساندر پوشکین، به نام «داماهی» که توسط گروه تئاتر کشورمان اجرا شد، با لباس‌های محلی و سبک زندگی مردم جنوب و موسیقی آنان همراه بود که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

این اجرا که توسط چهار بازیگر از گروه «پتواژ» مهسا دهقانی، مجتبی لاله‌زاری، هدیه کیانفرد و حمیدرضا شهامتی در محل انستیتو هنرمند مردمی اتحاد جماهیر شوروی به نام کوبزون که برنامه‌ریزی این دور از جشنواره را به عهده دارد، انجام شد، تحسین و تشویق رئیس انستیتو، اساتید، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران را که در این اجرا حاضر بودند، برانگیخت.

در بخشی از این اجرا، دمیتری تامیلین، رئیس انستیتو ضمن ابراز قدردانی از حضور حضور نخستین بار جمهوری اسلامی ایران در جشنواره تئاتر جوانان بریکس و در آن انستیتو، خاطرنشان ساخت: استعدادهای هنری ایران مثال‌زدنی ا‌ست و اجرای زیبای گروه تئاتر بدون هیچ کلامی و تنها با حرکات، نور و موسیقی توانست مفهوم و پیام داستان روسی را با ظرافت تمام آمیخته با سبک ایرانی به تماشاگران منتقل کند.

وی افزود: برای ما جالب بود بعضی زوایای موجود در این اجرا می‌تواند به عنوان مطلبی آموزشی برای دانشجویان ما قرار گیرد.

اجرای گروه تئاتر «پتواژ» توسط برگزارکنندگان به صورت همزمان در بستر مجازی منتشر و بینندگان آنلاین نیز داشت. همچنین در برنامه‌ای که دست‌اندرکاران این جشنواره برای گروه ایرانی در نظر گرفته‌اند، از جمله برگزاری دو کارگاه آموزشی یک ساعته ویژه اعضاء سایر گروه‌های شرکت‌کننده و دانشجویان تئاتر است.

شایان ذکر است، این جشنواره که از سال 2017 هرساله با مشارکت دانشجویان تئاتر کشورهای بریکس سازماندهی و اجرا می‌شود، به عنوان شکلی از دیپلماسی عمومی و با هدف توسعه روابط دوستانه میان جوانان کشورهای عضو از سوی صندوق کمک‌های مالی ریاست جمهوری روسیه، وزارت امور خارجه و از طرف شخص وزیر سرگئی لاوروف حمایت می‌شود.

در جشنواره 2024 گروه‌های تئاتر جوانان کشورهای عضو بریکس شامل 66 گروه از آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، ایران، بلاروس، چین، روسیه و هند در این جشنواره اجرای نمایشی را بر اساس داستان «ماهیگیر و ماهی» اثر الکساندر پوشکین منبعث از فرهنگ‌ها، مکاتب، تکنیک‌ها و ویژگی‌های ملی متفاوت به نمایش می‌گذارند و محل برگزاری نمایش‌ها به عنوان مکانی برای نشان دادن ظرفیت‌ها، جوانان خلاق عضو کشورهای بریکس را متحد می‌کند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved