-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/23 - 13:08
  • 103
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس هیات مدیره دانشگاه لاهور:

از تجارب ایران در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنیم

اویس رئوف در دیدار با سرکنسول و رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان گفت: ایران دارای تجارب بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلفی چون فرهنگی، دانشگاهی و صنعت سینما است که لاهور از این تجارب استفاده می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اصغر مسعودی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و اویس رئوف، رئیس هیات مدیره دانشگاه لاهور در اقامتگاه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

مهران موحدفر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سخنانی، با اشاره به زمینه‌های همکاری دانشگاهی بین دو کشور گفت: در حال حاضر 110 دانشجو در دانشگاه لاهور داریم و امیدواریم زمینه تحصیل دانشجویان بیشتر در این دانشگاه فراهم شود.

اویس رئوف، رئیس هیات مدیره دانشگاه لاهور بیان کرد: جوانان ایران پرانگیزه و باهوش هستند و دانشگاه لاهور آمادگی دارد که دانشجویان ایرانی در سایر رشته‌ها نیز تحصیل کنند.

وی ابراز کرد: هدف این دانشگاه، گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی است و آماده همکاری در برنامه شب ایرانی هستیم. همچنین، علاقه‌مندیم اتاق ایرانشناسی راه‌اندازی شود و تولیدات مشترک فیلم در صنعت سینما داشته باشیم.

مسعودی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور اظهار داشت: تأسیس دانشگاه و توجه به علم و دانایی، راهی برای مقابله با افراط‌گرایی و جهل و نادانی است. تربیت دانشجویان و گسترش علم می‌تواند جلوی بسیاری از تندروی‌ها را در منطقه بگیرد.

وی افزود: امسال 100 دانشجوی دیگر نیز به دانشجویان اضافه می‌شود. این یک ظرفیت بزرگ است و شما می‌توانید از ظرفیت دانشجویان ما برای گسترش زبان فارسی که زبان بزرگان این دیار بوده است، بهره بگیرید.

مسعودی اضافه کرد: ما به دنبال رونمایی از اشعار فارسی شاعر بزرگ پارسی‌گوی پاکستانی، واقف لاهوری هستیم و در زمینه تولید مشترک نیز وزارت ارشاد و مسئولین سینمایی کشورمان آماده همکاری با برنامه‌های فرهنگی و هنری لاهور دارند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved