-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/04 - 20:17
  • 456
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس انجمن قاریان تایلند مطرح شد؛

از اعزام قاریان ایرانی به مساجد تایلند تا ارائه الگوی جدید آموزش حفظ قرآن

با توجه به تعاملات و همکاری‌های نزدیک ایران و تایلند در زمینه قرآن کریم، مقرر شد قاریان برجسته کشورمان در ماه رمضان به مساجد تایلند اعزام شوند و کارگاهی مشترک با حضور متخصصان ایرانی جهت ارائه الگوی جدید حفظ قرآن برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی ایران در تایلند با سنید آمریت، رئیس انجمن قاریان تایلند و هیأت همراه از جمله عبد الرحمان کاپیتاک، رئیس بخش بین‌الملل  برای برنامه ریزی محافل قرآن در ماه مبارک رمضان در اتاق تشریفات و جلسات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد‌.

زارع بی عیب در سخنانی، با تأکید بر توسعه فرهنگ قرآنی گفت: همیشه در جلسات و دیدارهای سطح ملی نقطه اتصال کشورهای اسلامی بین همدیگر، قرآن است. این کتاب آسمانی همیشه پیام رسان وحدت بین کشورهاست.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند اظهار داشت: اگر امروز در کشورهای اسلامی تفرقه‌ای وجود دارد به خاطر فاصله گرفتن از قرآن است و اگر افراط و خشونت در گوشه‌ای از دنیای اسلام،  وحدت دنیای اسلام را از بین برده و مسلمان‌ها را رو در روی یکدیگر قرار داده به خاطر انس نگرفتن قلوب با حقایق قرآن است .

وی به وضعیت قرآن در تایلند اشاره کرد و گفت: تایلند کشوری است که در زمینه قرآن بسیار قوی وارد میدان شده و در مسابقات قرآن در مالزی و ایران، کارشناسان قرائت قرآن از تایلند همیشه حضور دارند. این نشان دهنده این است که مسلمانان تایلند اهمیت زیادی برای قرآن قائل هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند به موضوع دیگر در زمینه قرآن اشاره کرد و گفت: رایزنی فرهنگی ایران با توجه به تأسیس مؤسسه قرآنی دارای اساتیدی متخصص در حفظ قرآن و تجوید است که در حال حاضر در بسیاری از کشورها به صورت آنلاین تدریس می‌کنند.

وی گفت: این امکان وجود دارد که رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ قرآن برای کودکان و کلاس‌های تجوید با انجمن همکاری کند.

امام سنید آمرید با اشاره به ارتباط و همکاری تایلند و ایران در زمینه قرآن کریم گفت: انجمن قاریان انجمنی است که همراه با دفتر شیخ الاسلام تأسیس شده و شهرت این انجمن برای همه شناخته شده و معلوم است؛ ناگفته نماند که اولین ایرانی که به مقام شیخ الاسلامی دست یافته شیخ احمد قمی بوده است.

رئیس انجمن قاریان قرآن تایلند ابراز کرد: این انجمن همواره در ماه مبارک رمضان هر سال با رایزنی فرهنگی ایران در زمینه قرآن همکاری داشته و مایلیم این همکاری تداوم یابد.

وی در خصوص اعزام قاری ایرانی در ماه مبارک رمضان پیشنهاد کرد که در روزهای 10 تا 20 ماه مبارک رمضان، قاری اعزام شود و با مساجد مختلف در بانکوک و استان‌های اطراف آن هماهنگی لازم صورت گیرد.

آموزش مجازی حفظ و تجوید قرآن در تایلند

امام سنید آمرید اذعان کرد که در ماه رمضان انجمن قاریان تایلند از اول ماه مبارک رمضان تا بیستم ماه رمضان اردوی آموزشی قرآن را برای قاریان تایلند برگزار و در صورت امکان انجمن از قاری اعزامی ایران درخواست دارد برای این اردو به عنوان مدرس آموزشی حضور بهم رساند.

وی افزود: ما برای برگزاری کلاس‌های مجازی آموزش حفظ قرآن برای کودکان و کلاس‌های مجازی آموزش تجوید نیز در مساجد بانکوک و یک ایستگاه رادیویی تبلیغ و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس انجمن قاریان قرآن تایلند تأکید کرد: در نظر داریم کارگاهی مشترک با متخصصان ایرانی در مورد الگوی جدید حفظ قرآن برگزار کنیم تا به اساتید حفظ قرآن تایلند تعلیم داده شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved