-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/07 - 14:25
  • 361
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارزانی با با وابسته علمی فرهنگی کشور عراق دیدار و گفتگو کرد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دکتر حبیب رضا ارزانی در روز جمعه مورخ 22 دی ماه 1402 مقارن با 12 ژانویه 2024 با وابسته علمی فرهنگی عراق، خانم دکتر احلام در محل رایزنی علمی فرهنگی عراق در مالزی، کوالالامپور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای این دیدار خانم دکتر احلام که بیش از سه سال است رایزنی فرهنگی کشور عراق را در مالزی نمایندگی می‌کند و اولین رایزن علمی فرهنگی منتخب زن از سوی کشور عراق می‌باشد، ضمن خوشامدگویی در رابطه با عظمت و جایگاه تمدنی ایران اسلامی و اقتدار سردار سلیمانی سخن به میان آورد. ایشان در حال حاضر رایزن علمی فرهنگی کشورهای جنوب شرق آسیا می‌باشد، همچنین در پروژه مشترک دانشگاه یو پی ام مالزی و رایزن فرهنگی ج.ا.ا. نیز در راستای برگزاری وبینارهای مشترک همکاری می‌نماید.

ایشان در بخشی از سخنان خود به پیشینه تمدنی ایران اسلامی اشاره نمودند و بیان داشتند: ایران و عراق از دیرباز در شکل‌گیری تمدن‌های جهانی تاثیرگذار بوده‌اند. ارتباط این دو کشور از سالها پیش بسیار خوب و صمیمی بوده‌است، اما متاسفانه با حرکت صدام این ارتباط دچار چالش جدی شد و برای دو کشور دوست و همسایه مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

ایشان در ادامه ابراز داشتند که به لطف خدا و با تلاش‌های فراوان ایران اسلامی و حماسه‌هایی که سردار سلیمانی در کشورهای منطقه و به ویژه در عراق آفرید، ارتباط دو کشور در حوزه‌‍‌های مختلف بسیار عالی است.

در حال حاضر ما بیش از 65000 دانشجو در کشور ایران داریم و پروژه‌های علمی فرهنگی بسیاری را در دست اجرا داریم.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از روابط بسیار خوب دو کشور ایران و عراق به رشادت‌های مهندس ابومهدی در کنار سردار سلیمانی اشاره کرد و خواستار برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک و تاثیرگذار در راستای تقویت هویت اسلامی نسل جوان در مالزی گردید.

در پایان این نشست برخی از کتب ترجمه شده رایزنی فرهنگی ج.ا.ا. به عنوان هدیه به رایزن علمی فرهنگی عراق تقدیم شد.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved