-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/15 - 14:19
  • 657
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اردوی تفریحی و آموزشی فارسی آموزان دانشگاه دولتی بیشکک بر گزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران و با همکاری سفارت ایران و دانشکده شرق شناسی دانشگاه دولتی بیشکک، و در راستای افزایش روحیه و نشاط فارسی آموزان دانشگاه دولتی بیشکک و نیز با هدف شبکه سازی میان فارسی آموزان و فارغ التحصیلان زبان فارسی در قرقیزستان، اردوی تفریحی آموزشی روز شنبه 13 ابان 1402 با حضور فارسی آموزان، اساتید زبان فارسی و کارکنان سفارت ایران در محل تفرجگاه دریاچه نیروگاه برق آبی شماره 5 بیشکک برگزار شد.

در این برنامه آقای دکتر مشرب اف رئیس دانشکده شرق شناسی و آقای نورلان بیک بالتابایف، خانم ثقفی زنجانی و خانم ملاحت مامدوا اساتید زبان فارسی، بیش از 30 نفر از فارسی آموزان دانشگاه و تعدادی از فارغ التحصیلان زبان فارسی همراه با تعدادی از همکاران سفارت و خانواده های آنان حضور داشتند و از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر در اردو به سر بردند.

طبق برنامه ریزی انجام شده علاوه بر تدارک برنامه های تفریحی و پذیرایی از حاضران، در راستای آشنایی بیشتر فارسی آموزان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی برخی از بازی های ایرانی برای آنان معرفی شده و دانشجویان در این اردو به انجام این بازی های ایرانی پرداختند. همچنین به منظور تشویق بیشتر دانشجویان برای یادگیری زبان فارسی و قرار گرفتن آنان در محیط گفتگو به زبان فارسی، مسابقه ای در میان آنان طراحی و اجرا شد. در این مسابقه دانشجویان با دریافت برگه هایی حاوی اطلاعاتی از ظرفیت های گردشگری ایران و معرفی برخی شهرها و اماکن دیدنی ایران، و پس از مهلتی برای مطالعه به قرائت آن برای داوران مسابقه که اساتید زبان فارسی حاضر در برنامه بودند پرداختند. در پایان این برنامه جذاب که با استقبال بسیار زیاد فارسی آموزان روبرو شد با رای داوران از نفرات برتر با اهدا جوایزی از سوی رایزنی فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

 یکی دیگر از بخش های این مراسم همکاری فارسی آموزان در تهیه غذای ایرانی بود که مورد توجه زیادی قرار گرفت.

 مشرب اف در بخشی از این برنامه، ضمن تشکر فراوان از رایزنی فرهنگی برای حمایت های همیشگی از تدریس و گسترش زبان فارسی در دانشگاه دولتی بیشکک، از برگزاری چنین برنامه هایی بسیار تشکر کرد و آن را زمینه ساز علاقه مندی و تشویق فارسی آموزان به جدیت در یادگیری زبان فارسی دانست. وی در بخشی از سخنان خود به ارائه توضیحاتی درخصوص اهمیت و پیشینه زبان فارسی در این منطقه و نیز آینده روشنی که برای فارسی آموزان وجود دارد پرداخته و خاطر نشان کرد شما با یادگیری این زبان خواهید دید که بسیاری از واژگانی که در زبان قرقیزی نیز استفاده می شود ریشه در زبان فارسی دارد و این امر نشان دهنده نفوذ زبان فارسی و قرابت فراوان فرهنگ و تمدن دو ملت دارد.

طوقانی رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه هدف از این اردو بالابردن انگیزه و نشاط فارسی آموزان و نیز تشویق آنان به اهتمام بیشتر در تحصیل زبان فارسی اعلام نموده و اظهار داشتند هرچه دانشجویان بیشتر بتوانند در فضاهایی اینچنین به تعامل بیشتر با ایرانیان و سخن گفتن به زبان فارسی اقدام کنند سریع تر خواهند توانست به این زبان مسلط شوند. ایشان هدف از همراهی همکاران سفارت و خانواده های آنان در این برنامه را آشنایی بیشتر فارسی آموزان با فرهنگ ایرانی و همنشینی با فارسی زبانان دانستند و اعلام کردند امیدواریم در برنامه های فرهنگی هنری پیش رو که در مناسبت های آتی برگزار خواهد شد شاهد حضور پررنگ فارسی آموزان باشیم.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved