-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/01 - 11:04
  • 492
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اختصاص هفته سوم «ماه فرهنگی ایران» در صربستان به قند پارسی

هفته سوم «ماه فرهنگی ایران» به موضوع «قند پارسی؛ بررسی زبان و ادبیات فارسی» در خانه جوانان بلگراد اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سومین هفته از برنامه‌های ماه فرهنگی ایران با موضوع «قند پارسی؛ بررسی زبان و ادبیات فارسی» (30 آبان‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان با همکاری خانه جوانان و مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد در محل خانه جوانان بلگراد برگزار شد.

این برنامه نیز همچون برنامه‌های قبلی با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان فرهنگ و ادبیات ایران روبرو شد و دهها نفر از شهروندان صرب به خصوص دانشجویان در آن شرکت کردند.

سخنرانان برنامه خانم عمرا خلیلویچ، شرقشناس، ایرانشناس و مؤلف رمان بر بال‌های سیمرغ، پتار یاناچکوویچ، اسلام‌شناس و مترجم، سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد و مؤلف کتاب‌های آموزشی دبیره و پنجره در قالب دو پانل ادبیات و زبان فارسی به بررسی و تحلیل مبانی شعر معاصر فارسی، پیشگامان شعر نو و دیدگاه‌های آنان و ویژگی‌های زبان و ادب فارسی پرداختند.

همچنین، کلیپ تهیه شده توسط سعید صفری با همکاری دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد که به بررسی تاریخ، گستره، تاثیر و نفوذ زبان فارسی در جهان می‌پرداخت، نمایش داده شد.

معرفی کتاب منتخب اشعار شاعران معاصر ایران در بلگراد

کتاب منتخب اشعار شاعران معاصر ایران که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان توسط انتشارات اوکرونیا منتشر شده است نیز توسط پتار یاناچکویچ، مترجم اشعار و کتاب‌های سلام فارسی معرفی شد.

پایان بخش هفته سوم از ماه فرهنگی ایران، پخش فیلم سینمایی با زیرنویس صربی بود. دو گروه تلویزیونی از شبکه سراسری تلویزیون RTS گزارش‌هایی جداگانه از برنامه تهیه کردند و با سخنرانان مصاحبه کردند.

شایان ذکر است، ماه فرهنگی ایران با مشارکت خانه جوانان بلگراد و مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد در ماه نوامبر (آبان و آذر) طی 4 هفته متوالی برنامه‌ریزی شده و هر هفته به موضوع خاصی مانند ایرانشناسی، گردشگری، زبان و ادبیات فارسی و هنر و معماری ایران اختصاص دارد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved