-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/19 - 13:31
  • 843
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اختصاص مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های پاکستان به اربعین حسینی

مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های پاکستان به مقاله «فلسفه زیارت و پیاده‌روی در اربعین امام حسین(ع)» به قلم سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، مقاله «فلسفه زیارت و پیاده‌روی در اربعین امام حسین(ع)» نوشته سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی در روزنامه‌های دیلی نیوز لارک، فاینانشل دیلی، روزنامه‌های اردو زبان پاکستان، روزنامه ۹۲۳. لائف ان ستی، سپر، پروان، نیوز کوریج، پیپلزلائف، کائنات و خبرگزاری اسلام تایمز منتشر شد.

در بخشی از این مقاله آمده است: اربعین امام حسین(ع) یکی از فرازهای مهم تاریخ بعد از عاشوراست که به نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع تبدیل شد. بر اساس روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع)، بزرگداشت روز اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آن روز، یکی از پنج علامت مؤمن است. زیارت آن حضرت چند سالی است که ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است؛ به طوری که شیعیان و دوستداران اهل بیت از سراسر جهان، به ویژه عراق، ایران، پاکستان و افغانستان در مراسم باشکوه و معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و بزرگ‌ترین همایش مردمی را تشکیل می‌دهند. مسلماً چنین مراسم ساده ولی باعظمتی، از جنبه‌های گوناگون اعتقادی، اجتماعی و ... آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد و فرصت‌های ارزشمندی را در اختیار جامعه اسلامی قرار می‌دهد.

نویسنده این مقاله می‌افزاید:  از جمله دستاوردهای اربعین، تأثیر بسیار زیاد آن در اخلاق فردی و اجتماعی شرکت‌کنندگان است؛ حاضران در این پیاده‌روی فرصت فکرکردن پیدا می‌کنند تا به وضعیت فعلی و اهداف آینده‌شان فکر کنند؛ به اینکه چه کارهایی را باید برای پیشرفت در زندگی‌شان انجام دهند و چه رفتارهایی را باید در تعامل با دیگران خصوصاً خانواده خود حذف یا تقویت کنند. توجه به همین نکات باعث می‌شود بعد از برگشتن از این سفر، زمینه برای تغییر و تحول معنوی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی افراد فراهم شود.

طالبی‌نیا در مهمترین بخش این مقاله به جنبه‌های مثبت اجتماعی راهپیمایی اربعین شامل «محبت، همدلی و برادری»، «سخاوت و مهمان‌نوازی»، «اتحاد و انسجام اجتماعی» و «عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی» اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved