-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/22 - 09:35
  • 588
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در منطقه ممبرا

با همکاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در منطقه ممبرا اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا فاضل، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و قیصر رضا، سردبیر هفته‌نامه صداقت در مورد فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی در منطقه ممبرا (حومه مومبای) دیدار کردند.

فاضل در سخنانی، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی مردم گفت: امروزه رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه به ویژه در زمینه آگاه‌سازی و هدایت مردم ایفاد می‌کنند. تبلیغات و انتشار اخبار در رسانه‌های امروزی لحظه‌ای است و باید سریع و بدون فوت وقت انتشار یابد.

وابسته فرهنگی کشورمان افزود: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت‌های مختلفی را در شهرهای مختلف با هدف گسترش و بسط روابط فرهنگی دو کشور با تمدن مشرق زمین انجام می‌دهد و خواستار انعکاس رویدادهای فرهنگی این نهاد فرهنگی برای علاقه‌مندان هستیم و امیدواریم که این مهم با مشارکت رسانه‌های مختلف انجام پذیرد.

قیصر رضا، سردبیر هفته‌نامه صداقت ضمن اظهار خرسندی از حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گفت: هفته‌نامه صداقت نیوز یکی از جرایدی است که قدمت آن به چهار دهه پیش باز می‌گردد و از همان ابتدا فعالیت مطبوعاتی خود را در حمایت از مستضعفین جهان و آگاهی بخشی به مسلمانان جامعه هند آغاز کرد.

وی ادامه داد: امروز پنج هزار نسخه از این هفته‌نامه به صورت هفتگی چاپ می‌شود که نزدیک به هزار و پانصد نسخه توسط پست به علاقه‌مندان مختلف در سراسر هند ارسال می‌گردد و مابقی در کیوسک‌های فروش مطبوعات به فروش می‌رسد.

قیصر رضا با اشاره به همکاری‌های خانه فرهنگ ایران با این هفته‌نامه عنوان کرد: هفته‌نامه صداقت نیوز از زمان بسیار دور با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده است و تا به امروز خبرهای خانه فرهنگ را انتشار داده است و امیدواریم در آینده نیز این اقدام صورت پذیرد.

در ادامه، غفران احمد خان، یکی از فعالان اجتماعی و شاعر اردو زبان گفت: ممبرا منطقه‌ای در حومه بمبئی با جمعیت بیش از 300 هزار نفر است. خانه فرهنگ ایران در بمبئی با پیشینه کارهای فرهنگی ماندگار می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره‌های متعدد و گوناگون، آگاهی بخشی به جوانان در قالب سبک زندگی و آموزش زبان و ادبیات فارسی را در این منطقه انجام دهد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved