-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/06 - 10:38
  • 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رایزن فرهنگی ایران در روسیه:

ابن سینا یک فیلسوف کم‌نظیر است

مسعود احمدوند در جمع اساتید و دانشجویان مسکو گفت: ابن سینا طبیبی حاذق، فیلسوفی بزرگ، ریاضی‌دانی برجسته و اسلام‌شناسی کم‌نظیر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری سفارت جمهوری تاجیکستان در روسیه، نشست «بررسی ابعاد شخصیت علمی ابن‌سینا در نظریه و عمل» با حضور محققان و کارشناسان، اساتید و دانشجویان و نمایندگان رسانه‌ها در خانه اقوام و ملل مسکو برگزار شد.

در این نشست، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه ضمن اشاره به جایگاه ابن‌سینا به عنوان چهره‌ای بین‌المللی و مورد احترام مردم کشورهای مختلف اظهار داشت: یکی از دلایلی که موجب شده اکنون ما پس از گذشت چند صدسال از زندگی ابن‌سینا کنار هم بنشینیم و درباره او صحبت می‌کنیم «جامع‌الاطراف بودن» این شخصیت جاویدان است.

وی ادامه داد: ابن‌سینا طبیبی حاذق، فیلسوفی بزرگ، ریاضی‌دانی برجسته و اسلام‌شناسی کم‌نظیر است.

احمدوند با تبیین رویکرد ابن‌سینا در تدوین و نگارش آرا و نظریات خود در حوزه‌های مختلف یکی از وجوه مانایی‌ این حکیم بزرگ را همین نکته برشمرد و گفت: وی علی‌رغم دشورای‌های گوناگون در مسیر زندگی که موجب سفرهای متعدد شد علاوه بر تدوین نظریاتش در ترویج آنها و تربیت شاگردان نیز کوشا بود.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: روح جستجوگر ابن‌سینا در آموختن و ترویچ دانش‌های گوناگون به دنبال دستیابی به راهی برای سعادت و آرامش انسان بوده است.

وی اضافه کرد: ابن‌سینای بزرگ همانند چلچراغی است که هر شاخه آن تجلی یکی از علومی است که او در آن سرآمد بوده، لیکن نوری واحد از این چلچراغ در جهت روشنایی راه بشر از آن ساطع می‌شود.

در ادامه این نشست، سخنرانانی از روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان درباره اندیشه‌های فلسفی و تربیتی، نظریات انسان‌گرایانه، اشعار او، تبحر در درمان بیماری‌ها و خلاقیت‌های این دانشمند بزرگ به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved