-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/27 - 13:28
  • 470
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمادگی مرکز فرهنگی اتریش و بلغارستان برای همکاری فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران

خانم پنکا آنجلوا، رئیس مرکز فرهنگی اتریش و بلغارستان گفت: ایران کشور تاریخی بسیار مهم و با فرهنگ غنی است و این مجموعه آمادگی دارد تا برنامه‌های مشترک دوجانبه یا چند جانبه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسعود احمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در دیدار جداگانه‌ای در کتابخانه و مرکز فرهنگی اتریش و بلغارستان در شهر روسه با خانم پنکا آنجلوا، رئیس این مجموعه فرهنگی و اعضای هیأت مدیره این مؤسسه دیدار کرد.

در این دیدار که با هدف ارتباطات بیشتر بین مرکز فرهنگی اتریش بلغارستان و رایزنی فرهنگی ایران انجام شد، خانم آنجلوا با اعلام آمادگی مرکز فرهنگی و علمی بلغارستان و اتریش برای همکاری با رایزنی فرهنگی ایران در این کشور اظهار داشت: این مجموعه به عنوان نماینده‌ای برای شناخت فرهنگ‌های غرب و اروپا و شرق اروپا آمادگی آن را دارد تا ارتباط صمیمانه و بهتری با کشور بزرگ ایران و فرهنگ غنی ایرانی داشته باشد.

رئیس مرکز فرهنگی اتریش و بلغارستان افزود: ایران کشور تاریخی بسیار مهم و با فرهنگ غنی است و این مجموعه آمادگی دارد تا برنامه‌های مشترک دوجانبه یا چند جانبه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران انجام دهد.

مسعود احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان نیز در سخنانی، اظهار داشت: سابقه و جایگاه علمی خانم پروفسور آنجلوا به عنوان یک فرد علمی و دانشگاهی با سابقه تألیف ده‌ها مقاله و کتاب در حوزه‌های فرهنگی در شهر گردشگری روسه بیانگر این مسئله است که رایزنی فرهنگی ایران به عنوان نماینده کشور تاریخی و کهن و با تمدن اسلامی ایران می‌تواند ارتباط بسیار خوبی با مجموعه‌های علمی فرهنگی در شرق اروپا که ارتباط فرامنطقه‌ای با سایر مناطق اروپا نیز دارند، داشته باشد.

احمدی افزود: ارتباطات فرهنگی به صورت مستقیم مراکز علمی، فرهنگی و مردمی مانند این مجموعه و همچنین، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دریچه بسیار خوبی برای باز کردن حقایق و گوشه‌هایی از واقعیات برای جوانان و مردمی باشد که می‌خواهند از انحصار اطلاعات و انحصار خبررسانی‌های امپراطوری‌های کاذب خبری دور باشند.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم مراسم و برنامه‌هایی در مورد همگرایی‌های محبت آمیز و معرفتی و آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی به صورت مشترک انجام دهیم تا جوانان و مردم بتوانند بهتر و بیشتر با واقعیت‌های اصیل و هویتی و دینی و فرهنگی همدیگر آشنا شوند.

در پایان مقرر شد؛ دومین نشست همکاری میان این مؤسسه و مرکز علمی فرهنگی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر صوفیه و در رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved