-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 12:46
  • 637
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمادگی قزاقستان برای اعطای فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان و اساتید ایرانی

رئیس گروه علوم سیاسی، اجتماعی و فلسفه دانشکده تاریخ و حقوق دانشگاه آبلای خان قزاقستان از آمادگی این دانشگاه برای اعطای فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان و اساتید ایرانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی قزاقستان با جومارت سیمیتکوف، رئیس گروه علوم سیاسی، اجتماعی و فلسفه دانشکده تاریخ و حقوق دانشگاه آبلای خان در خانه فرهنگ ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

جومارت سیمیتکوف با اشاره به فعالیت‌های علمی فرهنگی ایران در آلماتی، علاقه‌مندی خود را برای ارتقای روابط دوجانبه بین دانشگاه آبلای خان و مراکز علمی ایران اعلام کرد.

رئیس گروه علوم سیاسی، اجتماعی و فلسفه دانشکده تاریخ و حقوق دانشگاه آبلای خان گفت: دانشکده ما در ۵ رشته فعالیت دارد و 15 برنامه آموزشی مصوب داریم و ۵۰ عضو هیئت علمی در دانشکده فعالیت می‌کنند. آماده‌ایم فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و اساتید ایرانی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از برنامه‌های نگارش پایان‌نامه‌ها در موضوع قزاقستان حمایت کنیم و تمایل داریم دوره‌های کاربردی شناخت فرهنگ ایران را برگزار کنیم.

جومارت سیمیتکوف اظهار داشت: می‌توانیم مراسم‌های بزرگ به مناسبت علم و فرهنگ برپا کنیم. اشتراکات فراوان و نزدیکی فرهنگی و معنوی بین ایران و قزاقستان وجود دارد و می‌توانیم ترجمه و نشر کتب علمی را در دستور کار قرار دهیم و آماده امضا تفاهم‌نامه همکاری هستیم.

آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی نیز در سخنانی، گفت: روابط دو کشور از گذشته تاکنون بدون تنش مثبت و سازنده بوده است و دولت قزاقستان همواره از مواضع ایران برای گفتگو و گفتگوهای سازنده حمایت کرده است و این جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: مراکز علمی و فرهنگی ایران از پیشنهاد شما برای همکاری‌های علمی فرهنگی استقبال خواهند کرد و می‌توانیم برنامه‌های مشترک هماهنگ و مورد حمایت قرار دهیم.

آقازاده یادآور شد: در زمینه تبادل فرصت‌های مطالعاتی، هیئت‌های علمی، صدور مدرک مشترک، برگزاری همایش‌های مشترک و فعالیت‌های مطالعاتی می‌توانیم همکاری کنیم.

وی تصریح کرد در چارچوب همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور ایران و قزاقستان، هیئت علمی وزین و بلندپایه دانشگاه شامل اعوانی، چهره شناخته و مشهور فلسفه، غلامی، رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، مسعود، ماحوزی از استادان برجسته و فارابی شناس و خلج منفرد، مدیرکل همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت و سخنرانی در همایش مشترک فارابی دوم آبان ماه به قزاقستان سفر خواهند کرد.

آقازاده پیشنهاد کرد این هیئت ایرانی با رئیس دانشگاه، دانشجویان و اساتید آبلای خان دیدار داشته باشند که با استقبال رئیس گروه علوم سیاسی، اجتماعی و فلسفه دانشکده تاریخ و حقوق دانشگاه آبلای خان همراه شد و گفت: این اقدام می‌تواند اولین برنامه مشترک و سرآغاز همکاری دوجانبه در دوره اخیر باشد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved