-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/23 - 09:54
  • 851
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار با رایزن فرهنگی و هنرمند نقاش کشورمان مطرح شد؛

آمادگی دانشگاه هنر سوریکوف روسیه برای توسعه روابط هنری با ایران

آناتالی لیوبوین، رئیس دانشگاه هنر سوریکوف با اشاره به سابقه دویست ساله این دانشگاه در آموزش و تربیت برجسته‌ترین نقاشان روسیه، برای توسعه روابط هنری با ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنا به دعوت رئیس دانشگاه هنر سوریکوف (معتبرترین دانشگاه هنری روسیه)، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و حسن روح‌الامینی، هنرمند نقاش کشورمان از این دانشگاه بازدید و با رئیس و مدیران این دانشگاه در خصوص همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

آناتالی لیوبوین، رئیس دانشگاه هنر سوریکوف با اشاره به سابقه دویست ساله این دانشگاه در آموزش و تربیت برجسته‌ترین نقاشان روسیه برای توسعه ارتباطات میان هنرمندان دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: دانشگاه هنر دولتی مسکو به نام سوریکوف که بیش از 190 سال قدمت دارد، ذیل آکادمی هنر روسیه دارای بیش از 1000 دانشجو و 5 دانشکده است که در تمام مقاطع تحصیلی عالی از لیسانس تا دکتری به تحصیل مشغول هستند.

لیوبوین اظهار داشت: دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه هنر سوریکوف هرساله فارغ‌التحصیلانی در رشته‌های نقاشی، گرافیک، مجسمه‌سازی، تاریخ هنر و معماری از روسیه و خارج از کشور دارد.

وی گفت: این دانشگاه فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده؛ از زمان پادشاهان تزاری تا حکومت کمونیست‌ها و پس از آن دوران نوزایی را پشت سر گذاشته است، ادواری که هر کدام تاثیر خاص خود را بر هنر و هنرمندان این دانشگاه گذارده‌اند. پس از فروپاشی شوروی قانونی شدن خاستگاه تاریخ و فرهنگ ملی روسیه و احیای اماکن زیارتی و عبادی، آغاز خیزش خلاقانه بزرگی میان هنرمندان روسی بود و طی آن، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، کلیسای جامع مسیح منجی را نقاشی کردند، تزئینات مجسمه‌سازی آن را بازسازی کرده و آثار آنها بسیاری از معابد، کلیساها و ساختمان‌ها را در روسیه زینت داده است.

احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه با اشاره به اهمیت و لزوم تبادل اساتید و دانشجویان میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور، ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان این دانشگاه زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های هنری در ایران و روسیه برای هنرمندان دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved