-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/23 - 11:23
  • 238
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آمادگی جمعیت عکاسان عراق برای مشارکت فعال در دهمین دوره جایزه جهانی اربعین

مسئولان جمعیت عکاسان عراق در دیدار با دبیر جایزه جهانی اربعین، آمادگی خود را برای بکارگیری ظرفیت هنر عکاسی و مشارکت فعال در دهمین دوره این رویداد اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی‌نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیر رویداد جایزه جهانی اربعین در ادامه برنامه سفر خود به کشور عراق با مسئولان دفتر جمعیت عکاسان عراق دیدار کرد.

در این دیدار که با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد صورت گرفت، توافق شد جمعیت عکاسان عراق و شعبات آن در استان‌های مختلف این کشور فراخوانی مبنی بر شرکت عکاسان عراقی در دهمین دوره جایزه جهانی اربعین اعلام کند.

در این راستا، عکاسان عراقی می‌توانند آثار خود را در رشته‌های عکس، فیلم، فعالان فضای مجازی، کتاب، سفرنامه و دلنوشته، شعر و نواهای اربعینی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و پاسداشت این رویداد بزرگ ارسال کنند.

همچنین، توافق شد چند گالری و نمایشگاه برگرفته از آثار منتخب و برگزیده عکس در  9 دوره گذشته رویداد جایزه جهانی اربعین با همکاری جمعیت عکاسان عراق در 7 استان این کشور برگزار شود.

این رویداد نه تنها به عنوان یک جشنواره هنری شناخته می‌شود، بلکه به عنوان نمادی از همبستگی مسلمانان و پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) در سراسر جهان محسوب می‌شود.

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حالی رقم خورد که این کشور آماده میزبانی از زائران حسینی شده است. به همین منظور، با توجه به اهمیت اربعین حسینی و تأثیر آن بر فرهنگ و جامعه اسلامی، انتظار می‌رود که دهمین دوره جایزه جهانی اربعین با استقبال گسترده‌ای مواجه شود و بتواند به ترویج بیشتر ارزش‌های انسانی و معنوی کمک کند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند تیزرها و دیگر اقلام تبلیغی مرتبط با جایزه جهانی اربعین را از طریق وب‌سایت رسمی www.intlarbaeen.com دریافت کنند. همچنین، فرصتی برای ثبت نام و ارسال آثار تا تاریخ معین فراهم شده است که از تمامی هنرمندان و نویسندگان دعوت می‌شود تا در این رویداد مهم شرکت کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved