-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/23 - 12:10
  • 315
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آمادگی ترکیه برای همکاری با مراکز علمی ایران

سعدالله گولتن، رئیس مرکز پژوهش علوی - بکتاشی حاج بکتاش ولی ترکیه بر لزوم برقراری ارتباطات و هم افزایی پژوهشگران این کشور با مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پروفسور سعدالله گولتن و مسعود کاراکولاک، رئیس و معاون مرکز پژوهش علوی - بکتاشی حاج بکتاش ولی متعلق به دانشگاه حاج بایرام ولی آنکارا با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سید قاسم ناظمی، رایزن فرهنگی ایران در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سعدالله گولتن با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های مرکز پژوهش علوی - بکتاشی حاج بکتاش ولی گفت: این مرکز بیش از سی سال است که در ترکیه فعالیت می‌کند و پیش از این ذیل دانشگاه غازی آنکارا قرار داشت که پس از انشعاب دانشگاه حاج بایرام ولی از دانشگاه غازی این مؤسسه نیز از سال 2018 ذیل این دانشگاه نو تأسیس قرار گرفته است.

گولتن با اشاره به رویکردهای پژوهشی مدنظر در این پژوهشگاه به انتشار یکی از قدیمی‌ترین فصلنامه‌های علمی پژوهشی علوی - بکتاشی پژوهی ترکیه از سوی این مرکز اشاره کرد و از آمادگی و تمایل این مرکز برای همکاری با مراکز آکادمیک، پژوهشی و اساتید ایرانی خبر داد.

وی بر لزوم برقراری ارتباطات و هم افزایی پژوهشگران ایران و ترکیه تأکید کرد و به تمایل خود و دیگر اساتید حاضر در این پژوهشگاه برای سفر به ایران و دیدار از مراکز آکادمیک ایران اشاره داشت.

ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش‌های علوی - بکتاشی در زمینه تاریخ مشترک فرهنگی ایران و ترکیه این حوزه را از جمله حلقه‌های اشتراکات تاریخی فکری فرهنگی ایران و ترکیه دانست.

وی نسبت به تأثیرات و دستاوردهای مثبتی که همکاری‌های دو طرفه می‌تواند برای جهان علمی در هر دو کشور به همراه داشته باشد، تأکید کرد.

ناظمی با اشاره به سه حوزه مطالعات تاریخی، ادبی و دینی و دستاوردهای علمی جامعه آکادمیک ایران در این حوزه‌ها اظهار امیدواری کرد که با فراهم آمدن زمینه همکاری‌های مشترک علمی میان پژوهشگران دانشگاه حاج بایرام ولی و دانشگاه‌های ایرانی امکان انتقال این دستاوردهای علمی اساتید و پزوهشگران ایرانی به ترکیه فراهم آمده و زمینه همکاری های پزوهشی دو جانبه فراهم شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved