-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/21 - 16:03
  • 485
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمادگی تایلند برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با ایران

معاون امور مطالعات منطقه‌ای دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان از آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و خانم پارن پن پرانگ جیت، معاون امور مطالعات منطقه‌ای دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند دیدار و در خصوص راه‌های افزایش تعاملات علمی و فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

خانم پارن پن پرانگ جیت با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و بسیاری رخداد‌های دیگر در این مرکز علمی مؤید این نکته است که در این حوزه، اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی توسط دانشجویان، استادان درک شده و در همین راستا، برنامه‌های مختلفی تدارک و به انجام رسیده است.

معاون امور مطالعات منطقه‌ای دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند افزود: دیدار و مذاکرات مفصلی جهت آشنایی مدیران دانشگاه با پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران شده است تا زمینه‌های همکاری فراهم شود تا بتوانیم نتایج مؤثری از این ارتباطات گرفت.

وی اظهار داشت: دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند درصدد توسعه جدی همکاری‌های فرهنگی با ایران است و اطمینان داریم که همکاری با رایزنی فرهنگی ایران، نتایج بسیار مطلوب و ارزشمندی بر تجارب همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه خواهد افزود.

ضرورت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی بین ایران و تایلند

زارع بی عیب، رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند با اشاره به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت: این روابط زمینه را برای شکوفایی و گسترش مشارکت و همکاری‌های علمی و فرهنگی و ارتقای سطح دانش و رشد خدمات و مشارکت در توسعه فرهنگی ـ هنری دو کشور فراهم آورده است.

وی در عین حال، بیان کرد: ظرفیت تعاملات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک از گذشته دارای سابقه بوده و از سطح قابل قبولی برخوردار است.

زارع بی عیب افزود: وجود اتاق ایران در دو دانشگاه مختلف و درخواست راه‌اندازی سومین اتاق ایران در این دانشگاه، نشان از علاقه‌مندی مراکز علمی به بسط و گسترش روابط دانشگاهی با ایران را دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان در زمینه برگزاری برنامه‌های مشترک، همایش‌ها، میزگردها و نشست‌های تخصصی - علمی گفت‌وگو و برای همکاری‌های آینده برنامه‌هایی را پیشنهاد داد.

در ادامه این دیدار، گزارشی از روند فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه سیری ناخارین ویروت تایلند بررسی و گفت‌وگوهای لازم در راستای برنامه ریزی برای برگزاری یک جشنواره بین‌المللی با حضور مراکز فرهنگی و سفارتخانه‌های چند کشور در تایلند برای ماه سپتامبر انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved