-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/30 - 08:20
  • 834
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه آسامپشن تایلند:

آماده هرگونه همکاری علمی و فرهنگی با ایران هستیم

گلن در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند گفت: آماده هرگونه همکاری علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند اقدام به برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی و نمایشگاه عکس دستاوردهای ایران و صنایع دستی در دانشگاه آسامپشن تایلند کرد.

این مراسم با حضور سیدرضا نوبختی، سفیر و سید مجید سادات لاریجانی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در بانکوک و گلن، رئیس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه آسامپشن، سوپارات، رئیس دانشکده معماری، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه آسامپشن در سخنانی، گفت: برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی، زمینه‌های ارتباط و آشنایی بیشتر دانشجویان با فرهنگ و هنر ایران و زمینه‌ساز همکاری‌های علمی و فرهنگی بیشتر در آینده بین دانشگاه و ایران را فراهم خواهد کرد.

نوبختی، سفیر کشورمان در تایلند بر لزوم تداوم همکاری‌های دو جانبه و روابط تاریخی ایران و تایلند تأکید کرد و گفت: در صورت آمادگی دانشگاه امکان اعطای فرصت مطالعاتی و همچنین، تبادل اساتید و دانشجویان بین دانشگاه‌های دو کشور مهیا است.

وی نکاتی در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ و هنر ایران بیان کرد.

گلن، رئیس بخش روابط بین‌الملل این دانشگاه از تجارب خود در سفر به ایران گفت و به آثار و روابط تاریخی بین ایران و تایلند اشاره کرد.

وی افزود: اسامپشن اولین دانشگاه بین‌المللی تایلند است که بیشترین دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور را دارد.

گلن با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد که این دانشگاه برای تمامی برنامه‌های علمی و فرهنگی، آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه، کلیپ‌های ویدئویی در زمینه آثار معماری و فرهنگی ایران برای حضار به نمایش درآمد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه صنایع دستی و تصاویری از دستاوردهای ایران در سالن این دانشکده به نمایش گذاشته شده بود .

بنابر اعلام این خبر، رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشکده معماری و رئیس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه آسامپشن تایلند مذاکره‌ای درباره ادامه همکاری و برگزاری کارگاه آموزشی ایرانشناسی با رویکرد هنر ایرانی در دو ماه آینده کردند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved