-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/07 - 12:34
  • 190
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خراسان:

آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای مخاطبان سوری هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین کفشدار طوسی در دیدار با سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: آماده برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص رسانه و فضای مجازی برای مخاطبان سوری هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با هدف توسعه همکاری‌های علمی و حوزوی با حجت‌الاسلام والمسلمین جواد معین، مدیر حوزه ریاست و مدیر روابط ملی و بین‌الملل حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام والمسلمین کفشدار طوسی و هیأت همراه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل، همکاری و فعالیت‌های مشترک در عرصه بین‌المللی کردند.

معین با اشاره به مهمترین مأموریت‌های مدیریت حوزه علمیه خراسان، دستیابی به نقشه راه آینده مطلوب و تقویت رویکرد همگرایی و ارتباط با مراکز مختلف علمی ـ فرهنگی در سطح بین‌الملل مهمترین دلیل سفر این هیأت به کشورهای عراق، لبنان و سوریه عنوان کرد.

وی بر ضرورت تعامل و گسترش هرگونه ارتباط و همکاری بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حوزه علمیه خراسان اشاره و نسبت به  برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی مشترک تأکید کرد.

معین به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان اشاره و خواستار توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با نهادهای علمی و پژوهشی مشابه در کشور سوریه شد و آمادگی این حوزه را جهت استقبال از هیئت های علمایی کشور سوریه در مشهد را اعلام داشت.

در ادامه این دیدار، کفشدار طوسی، مدیر رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خراسان گزارشی از فعالیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه در خصوص رسانه و فضای مجازی ارائه کرد.

وی با اشاره به جشنواره سلمان در فضای مجازی گفت: جشنواره سلمان در هشت زمینه مورد علاقه جوانان فعالیت خود را شروع کرده است که عبارتند از هوش مصنوعی، بازی و سرگرمی، انیمیشن، علوم و سایبر، نرم افزار، عکس، علوم میان رشته‌ای و شبکه های اجتماعی بومی و ما آمادگی داریم با همکاری رایزنی فرهنگی خدمات خود را به مخاطبان سوری ارائه بدهیم.

مدیر رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خراسان افزود: با توجه به اینکه این نوع همکاری‌ها منجر به آموزش کسب و کارهای نوین و درآمد زایی می شود لذا آمادگی این مرکز را جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مخاطبان سوری اعلام می‌داریم.

خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در این جلسه با بیان بخشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی به همکاری‌های علمی دانشگاهی اشاره داشت و گفت: رایزنی طی چند دهه گذشته همکاری‌های موثری با دانشگاه‌های سوریه به ویژه چهار دانشگاه دمشق، حمص، حلب و تشرین داشته است و امروزه با تاسیس گروه‌های زبان فارسی صدها فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل رشته زبان فارسی هستند.

وی با استقبال از طرح برگزاری دوره‌های آموزشی در فضای مجازی با موضوع رسانه با هدف ترویج کسب و کارهای نوین بر ضرورت حمایت از دانشجویان رشته زبان فارسی بعد از فارغ التحصیلی تأکید کرد.

خالقی‌راد همچنین ارتباط با مجامع دینی و علمایی سوریه با نهادهای مشابه در کشور را از وظایف ذاتی رایزنی برشمرد و آمادگی این نمایندگی فرهنگی را جهت هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved