-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/14 - 13:11
  • 670
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه هنر ژورگنو آلماتی:

آغوش ما به روی استادان و هنرمندان ایرانی باز است

عظمت ساتیبالدی در نمایشگاه صنایع دستی ایران در دانشگاه هنر ژورگنو آلماتی قزاقستان گفت: آماده همکاری با ایران در همه زمینه‌های هنری هستیم و آغوش ما به روی استادان و هنرمندان ایرانی باز است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران (11 فروردین‌ماه) با حضور و سخنرانی رئیس دانشگاه، سرکنسول و وابسته سرکنسولگری ایران در قزاقستان در محل دانشگاه هنر ژورگنو این کشور افتتاح شد.

عظمت ساتیبالدی، رئیس دانشگاه هنر ژورگنو آلماتی در سخنانی، عید نوروز و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و با تأکید بر عظمت و شکوه تمدن ایران و تأثیر آن بر سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، افزود: خوشحالیم امروز میزبان هنرهای قدیمی و دیرینه ایران هستیم و این هنرهای دستی، حاصل فکر و خلاقیت است و نقشی اساسی در آفرینش هنری دارند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم قزاقستان با این هنرها است. هنرهای ایرانی از جمله صنایع دستی از غنای قابل توجهی برخوردار هستند و در آخرین این سفری که به ایران داشته تحت تأثیر هنر فرهنگ و تمدن ایران قرار گرفته‌ام.

رئیس دانشگاه هنر ژورگنو آلماتی بیان کرد که آماده همکاری با ایران در همه زمینه‌های هنری هستیم و آغوش ما به روی استادان و هنرمندان ایرانی باز است چراکه دولت جمهوری قزاقستان بر رشد و تعالی هنر تاکید می‌کند و برای هنر اهمیت قائل است.

محسن فغانی، سرکنسول کشورمان در آلماتی با تبریک نوروز و ماه مبارک رمضان در سخنان خود به عظمت و بزرگی تمدن و فرهنگ ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد که بسیاری از فرهنگ‌ها و هنرهای کشورهای دیگر از هنر ایرانی تأثیر پذیرفتند و هنرمندان ایرانی در رشته‌های مختلف صنایع دستی جز استادان تراز اول محسوب می‌شوند و نمونه‌های هنرهای ایرانی در همه جای جهان شناخته شده است.

حسین آقازاده، وابسته سرکنسولگری کشورمان در آلماتی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم، مطرح کرد: هر جامعه‌ای که به درجه معینی از رشد و بالندگی برسد می‌تواند اهمیت و جایگاه هنر را بدانند و برای ارتقا آن فعالیت کند و با رشد همه جانبه همه ابعاد زندگی از جمله بعد اقتصادی می‌توان انتظار داشت که هنر در یک جامعه ارزشمند انگاشته شود.

وی با اشاره به صحبت‌های انجام شده با رئیس دانشگاه پیش از افتتاح نمایشگاه، تأکید کرد که تبادل تجربه در قالب تبادل گروه‌های استادان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک قابل اجرا است و تلاش خواهیم کرد، در این مسیر گام برداریم.

پس از آن، رئیس دانشگاه به همراه هیأت همراه از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید به عمل آورند. در ابتدا، مجتبی ایوبی، هنرمند اصفهانی، هنر قلمزنی را به صورت نمونه اجرا کرد تا رئیس دانشگاه از مراحل ساخت یک اثر هنری و مهارت‌های استادان ایرانی آگاه و آشنا شود.

در این نمایشگاه، آثار هنری رشته‌های خاتم کاری، فیروزه کوبی، قلمزنی و میناکاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این نمایشگاه از سوی شرکت صنایع دستی پارسیان و با همکاری سرکنسولگری کشورمان در آلماتی و وابستگی سرکنسولگری در آلماتی قزاقستان و مشارکت دانشگاه هنر ژورگنو  آلماتی قزاقستان برپا شده است.

همچنین، علاوه بر نمایش هنرهای سنتی ایران، کلاس‌های آموزشی فیروزه کوبی و قلمزنی برای استادان و دانشجویان قزاقی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 17 فروردین‌ماه جاری در آلماتی قزاقستان دایر است.

مجتبی ایوبی هنرمند خاتم کاری و قلم زنی، خانم زهرا رفیعی هنرمند خاتم کاری و عضو گروه تولیدی صنایع دستی پردیس زیرمجموعه شرکت پارسیان حامد کریمی" هنرمند آثار فیروزه کوبی و کارآفرین و فائزه میرزایی هنرمند رشته زیورآلات، با ۱۰ سال سابقه تخصصی در آموزش و  ساخت انواع زیورآلات، "علی حازمی" نماینده شرکت پارسیان گروه هنرمندان ایرانی هستند که در این نمایشگاه شرکت کردند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved