-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/13 - 07:57
  • 281
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز همکاری مشترک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و بنیاد ملی آتاتورک ترکیه

با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی مشترک میان ایران و ترکیه، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و بنیاد ملی آتاتورک ترکیه، همکاری خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با دریا اروس، رئیس عالی بنیاد ملی آتاتورک در ساختمان مرکزی این بنیاد در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کردند.

ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از همراهی بنیاد آتاتورک در برگزاری همایش علمی عبدالباقی گولپینارلی، توضیحاتی را در خصوص جایگاه و ساختار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ارائه داد و گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نهاد معتبر و مهمی است که می‌تواند به عنوان نهاد هم عرض با بنیاد آتاتورک برای همکاری‌های علمی و تخصصی نقش ویژه‌ای ایفا کند.

وی افزود: با توجه به انتخاب سال 2025 به عنوان سال فرهنگی در بین ایران و ترکیه، این امکان فراهم است تا طرح‌ها و برنامه‌های ارزشمندی توسط این دو نهاد طراحی و اجرا شود و رایزنی فرهنگی ایران هم آماده است توافقات را پیگیری کند.

دریا اورس، رئیس بنیاد ملی آتاتورک به ظرفیت‌های فرهنگی مشترک میان ایران و ترکیه از جمله آثار و مفاخر فراوانی اشاره کرد که از گذشته تا امروز میان مردم دو کشور در حکم پل ارتباطی و همبستگی بوده‌‌اند.

سفیر پیشین کشور ترکیه در ایران اذعان داشت که روابط دو کشور روز به روز در حال افزایش است و سال ۲۰۲۵ به عنوان سال فرهنگی ایران و ترکیه فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌ها است.

دریا  اروس از  پیشنهاد برای همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک استقبال کرد و گفت که بنیاد آتاتورک با پنج مؤسسه زیر مجموعه خود برای این منظور اعلام آمادگی می‌کند.

راه‌اندازی میز مشترک مفاخر فرهنگی ایران و ترکیه

در ادامه این دیدار، محمود شالویی،  رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز ضمن قدردانی از استقبال بنیاد ملی آتاتورک و خدمات دریا اروس، سفیر پیشین کشور ترکیه در ایران به پاس اهتمام فراوان برای ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی و علمی و توسعه روابط همه جانبه دو کشور، گفت: امروز مفاخر فرهنگی مشترک، زبان فارسی و شخصیت‌هایی چون مولوی می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های دو کشور در سطح جهانی باشد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای تنظیم تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با بنیاد ملی آتاتورک به نمایندگی از کشور دوست و برادر ترکیه اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدوارم با راه‌اندازی میز مشترک مفاخر فرهنگی در بین دو کشور شاهد توسعه روابط فرهنگی دو کشور باشیم.

در پایان این دیدار، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران به رسم احترام هدیه‌ای از صنایع دستی ایران را به دریا اروس، رئیس بنیاد ملی آتاتورک تقدیم کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved