-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/12 - 12:08
  • 303
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه

در دیدار قائم مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه و رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه، زمینه‌های همکاری مشترک بین این دو نهاد فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرحسن شیعی، قائم مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه و هیأت همراه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوی اسلامی ایران در سوریه با مهدی خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، شیعی، قائم مقام مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه گزارشی از بخش بین‌الملل حوزه علمیه قم ارائه داد و در ادامه به روند همکاری‌های گذشته با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد به امضا رسیده است و باید تلاش نمود مفاد آن را با همکاری یکدیگر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب حوزه علمیه در خصوص گفت‌وگوهای دینی و مذهبی از طریق تبادل هیأت‌های علمایی، برگزاری سمینار و وبینارهای علمی و فکری با موضوعات مورد علاقه طرفین ازجمله مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی، برگزاری و یا حضور در نمایشگاه‌های مختلف کتاب، موضوع تالیف و ترجمه مشترک آثار علمی و پژوهشی، اعزام مبلغین فرهنگی با رویکرد تقریب ادیان و مذاهب، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش‌های تکمیلی زبان فارسی از طریق فضای مجازی و تأمین محتوای مورد نیاز نمایندگی فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

خالقی‌راد، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: حوزه علمیه با توجه به رسالت ذاتی نمایندگی‌های فرهنگی جهت نشر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در خارج از کشور می‌تواند بیشترین کمک‌ها را ارایه دهد.

وی ادامه داد: این نمایندگی آمادگی دارد براساس تفاهم نامه دو نهاد فرهنگی و دینی (سازمان فرهنگ و حوزه علمیه) از خدمات و ظرفیت‌های خوب حوزه به ویژه در خصوص تامین محتوا جهت نشر بهره بگیرد و متقابلا هماهنگی لازم جهت ارتباط علمایی بین دو کشور و گفت‌وگوهایی دینی با مسیحیت و گفت‌وگوهای تقریبی با نهادها و مؤسسات دینی سوریه را برای حوزه علمیه قم تسهیل کند.

خالقی‌راد اظهار داشت: ما می‌توانیم در موضوعاتی چون گفت‌وگوهای دینی به خصوص موضوع خانواده، برگزاری همایش و وبینارهای علمی، علمی و دانشگاهی، اعزام مبلغین دینی، چاپ و نشر و بخش‌های تخصصی دیگر همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقالات ارزشمندی در حوزه علمیه تألیف شده است، آمادگی نشر این مقالات در مجلات نمایندگی فرهنگی ایران در سوریه و همچنین، در فضای مجازی وجود دارد.

در پایان این دیدار مقرر شد تا 20 هزار عنوان مقاله تألیف شده حوزه علمیه و 200 عنوان کتاب تألیفی در بخش بین‌الملل حوزه علمیه جهت بهره برداری در نمایشگاه‌های کتاب در سوریه به این نمایندگی ارسال شود .

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved