-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/29 - 15:54
  • 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز ماه محرم و برگزاری مجالس سوگواری در شهرهای غرب و جنوب هند

مجالس ایرانیان مقیم بمبئی به رسم سنوات گذشته پس از نماز مغربین در امامباره شوشتری ها با حضور جناب آقای ابوالفضل محمد علیخانی سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، اعضای نهادهای وابسته به کشورمان و ایرانیان مقیم از شامگاه 28 تیر ماه آغاز شد

به گزارش  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم دو روحانی ، به سخنرانی در مورد واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) پرداختند. در روز اول پرچم گنبد آقا اباعبدالله حسین (ع) نیز در مجلس باز و حاضرین از آن تبرّک جستند. در پایان مراسم نیز مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشعاری را قرائت و عزاداران در سوگ امام شهید به سینه زدند.

مجلسی نیز همانند سنوات گذشته در مسجد ایرانیان با حضور گسترده هزار نفری برگزار می شود که در این مجلس نیز چند واعظ در مورد قیام اباعبدالله حسین (ع) سخنرانی می کنند که این مجلس تا نیمه شب ادامه دارد.

شایان ذکر است که نظیر این مراسم در انجمن های ایرانیان شهرهای پونا و حیدرآباد نیزبرگزار می گردد. در میان شیعیان نیز مجالسی در امامباره ها و عاشورخانه ها و غیره برگزار می شود.

لازم به ذکر است که شیعیان هند از چند روز مانده به ماه محرم با سیاه پوش کردن امامباره ها و محافل عزاداری به استقبال این ماه می روند شیعیان بمبئی نیز که بیشتر در جنوب بمبئی در مناطق دنگری، اطراف مسجد و امامباره ایرانیان و دیگر مناطق ساکن هستند، علائه بر سیاه پوش کردن محله ها و امامباره ها به  برپایی موکب های عزاداری به اهدای نذری نیز می پردازند.

  

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved