-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/14 - 10:53
  • 497
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز سومین دوره آموزش زبان فارسی در بغداد

سومین دوره آموزش زبان فارسی به همت مرکز آموزش‌های تخصص زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز آموزش‌های تخصص زبان و ادبیات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سومین دورۀ آموزش زبان فارسی خود را طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد، محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی و مهدی ییلاقی، استاد زبان و ادبیات فارسی با حضور 22 فارسی‌آموز عراقی آغاز کرد.

این برنامه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد با پخش سرود ملی دو کشور عراق و ایران و پخش نماهنگی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی و گردشگری ایران ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری به جایگاه زبان فارسی در عراق و اهمیت آن پرداخت و پس از معارفه و آشنایی با فارسی‌آموزان به زبان عربی، ابراز امیدواری کرد که در پایان این دوره در جلسه دیگری بتوانند به زبان فارسی با حضار گفت‌وگو کنند.

نجفی، مسئول بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی کشورمان به افتتاح ساختمان جدید رایزنی فرهنگی و مرکز آموزش‌های تخصصی زبان و ادبیات فارسی در این مرکز اشاره داشت و گزارشی از برنامه‌های انجام شده و پیش‌روی مرکز ارائه داد.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های عمومی و تخصصی آموزش زبان فارسی، اکران فیلم‌های روز به زبان فارسی و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در زمینة ادبیات فارسی از برنامه‌های این مرکز است.

ییلاقی، استاد مدعو زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد که تدریس این دوره را برعهده دارد به نقش انگیزه در یادگیری زبان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به همسایگی دو کشور ایران و عراق و جایگاه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، انگیزه‌های قوی‌ای برای یادگیری زبان فارسی وجود دارد، انگیزه‌های دینی و علمی و اقتصادی و امنیتی و سیاسی و گردشگری و ... که ایجاب می‌کند زبان‌آموزان از این فرصت نهایت بهره را ببرند و این انگیزه‌ها را پشتیبان یادگیری زبان فارسی سازند.

در پایان پس از پرسش و پاسخ فارسی‌آموزان، جلسۀ اول کلاس تشکیل شد که استقبال فارسی‌آموزان را به همراه داشت.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved