-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/11 - 12:49
  • 274
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز سفر جیپ سواران پاکستانی به ایران

۲۰ تن از جیپ سواران کاروان گردشگری باشگاه کراس روت پاکستان سفر ۲۷ روزه خود به مقصد شهرهای مختلف ایران را از شهر لاهور، پایتخت فرهنگی ایالت پنجاب پاکستان آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مراسم بدرقه جیپ سواران پاکستانی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با حضور وابسته فرهنگی کشورمان برگزار شد.

جعفر روناس؛ به اهمیت توسعه گردشگری برای تقویت روابط دو ملت برادر ایران ‌و پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته با همکاری خانه فرهنگ اعضای باشگاه کراس روت سفرهای متعددی با موتورسیکلت به ایران داشته اند و امسال برای نخستین بار سفر جیپ سواران به شهرهای مختلف ایران را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: رسانه‌های غربی همواره سعی کرده اند چهره فرهنگی دو کشور را با اخبار‌های گزینشی و سیاه نمایی و مخدوش کنند تلاش و همت شما می‌تواند هویت اصیل مردم با فرهنگ دو کشور را در مبدا و مقصد آشکار کند.

مکرم خان‌ترین که سرپرستی تیم جیپ سواران پاکستانی را در سفر به ایران برعهده دارد، گفت: ایران و پاکستان که اشتراکات زیادی در تاریخ، فرهنگ، زبان و هنر دارند دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری هستند که باید شناسایی و از آن استفاده بهینه شوند.

جیپ سواران باشگاه کراس روت پاکستان در سفر 27 روزه رفت و برگشت خود به کشورمان با مسافت 10 هزار کیلومتر، از شهر لاهور تا نقطه صفر مرزی بین دو کشور وارد میرجاوه شده و از آنجا به شهرهای زاهدان، کرمان، شیراز، اصفهان، کاشان، قم، تهران، اردبیل، رشت، لاهیجان، نیشابور و مشهد سفر خواهند کرد.

اعضای باشگاه کراس روت پاکستان در حاشیه مراسم از نمایشگاه آثار گرافیکی و عکاسی حمایت از غزه در لاهور نیز بازدید کردند.

در پایان این مراسم جیپ سواران پاکستانی با پیروی از یک رسم و آداب مشترک و دیرینه دو ملت ایران و پاکستان، با گذر از زیر قرآن کریم، سفر سخت و طولانی خود را در آستانه فصل زمستان به سوی کشورمان آغاز کردند.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved