-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/04 - 08:05
  • 204
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز روزهای سینمای ایران در بیشکک

روزهای سینمای ایران، سوم بهمن‌ماه در سینمای «ماناس» بیشکک به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای سینمای ایران، سوم بهمن‌ماه با حضور آقجول بکبولوتوف، معاون سینمایی وزارت فرهنگ، اطلاعات، ورزش و سیاست جوانان جمهوری قرقیزستان، غلامحسین یادگاری، سفیر ویژه و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان و جمعی از علاقه‌مندان سینما در سینمای «ماناس» بیشکک به طور رسمی افتتاح شد.
بکبولوتوف در سخنانی، ضمن تبریک با اشاره به اینکه سینمای ایران در سینمای جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: فیلم‌های سینماگران مشهور ایرانی در جشنواره‌های مشهور سینمایی جوایزی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: قویاً معتقدم که برگزاری چنین رویدادهایی ادامه داشته باشد و علاقه‌مندان به فرهنگ، سنت ها و سبک زندگی کشور ایران زیاد خواهند بود.

یادگاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان نیز ضمن تبریک برگزاری این مراسم و تشکر از رایزنی فرهنگی برای فراهم کردن این فرصت، ابراز امیدواری کرد این اقدام گامی برای آشنایی بیشتر مردم قرقیزستان و منتقدین سینما با هنر سینمای ایرانی باشد.

وی فیلم و سینما را سریع ترین ابزار و مؤثرترین روش برای آشنایی و انتقال پیام‌های دوستی بین مردمان از کشورهای متفاوت دانست.

یادگاری همچنین، خاطرنشان کرد تلاش ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران بر این است که هنرمندان دو کشور ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان نیز در سخنان خود، با اشاره به اینکه امروزه سینما محملی برای آشنایی، شناخت و دوستی بیشتر ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، گفت: امیدوارم تلاش ما در رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان و دوستان عزیزمان در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ قرقیزستان در تدارک این برنامه و زمینه سازی برای دوستی بیشتر دو ملت ایران و قرقیزستان و گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری مورد پسند و قبول مخاطبان قرار گیرد.

وی در ادامه، افزود: این برای نخستین بار است که فیلم‌های ارائه شده در روزهای سینمای ایران با دوبله روسی اکران خواهد شد. شایسته است در این فرصت از همه همکارانم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ جمهوری قرقیزستان و سینما ماناس تقدیر و تشکر کنم.

در ادامه، انیمیشن لوپتو به عنوان فیلم افتتاحیه پخش شد؛ حدود ٣٠٠ نفر به تماشای این فیلم نشستند.

شایان ذکر است، روزهای فیلم ایران در بیشکک سوم تا پنجم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و 5 فیلم لوپتو، ویلایی ها، رمانتیسم عماد و طوبا، سارا و آیدا و هناس نمایش داده می‌شود. تمامی فیلم‌ها با دوبله روسی و به صورت رایگان پخش می‌شوند.
انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved