-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/06 - 09:41
  • 631
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز دوره آزاد آموزش زبان فارسی در بیشکک

دوره آزاد آموزش زبان فارسی در مرکز ادبیات فارسی فردوسی کتابخانه ملی قرقیزستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت نمایندگی بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک و با مشارکت کتابخانه ملی قرقیزستان، دوره آزاد آموزش زبان فارسی دوم آبان‌ماه در محل مرکز ادبیات فارسی فردوسی کتابخانه ملی قرقیزستان آغاز شد.

ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در آغاز این دوره در سخنانی ضمن تقدیر از استقبال علاقه‌مندان ادبیات فارسی و فرهنگ و تمدن ایران که برای یادگیری زبان فارسی در این کلاس ثبت نام کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد فراگیران حاضر در این دوره بتوانند با پشتکار و جدیت سطوح مختلف را طی کرده و بتوانند با یادگیری زبان فارسی از گنجینه عظیم ادبی و علمی زبان فارسی به زبان اصلی بهره مند شوند.

در این دوره آزاد که با حمایت بنیاد سعدی پس از سالها در قرقیزستان برگزار می‌شود، 18 نفر ثبت نام کرده‌اند و از سطح نوآموز شروع به تحصیل خواهند کرد.

استاد این دوره خانم ملاحت مامدوا باسابقه ترین استاد زبان فارسی دانشگاه‌های قرقیزستان هستند که طی سه ترم سطوح نوآموز و مقدماتی را با استفاده از منابع آموزشی بنیاد سعدی و کتاب های گام اول و مینا به فارسی آموزان تدریس خواهند کرد.

شایان ذکر است، دوره‌های آموزش زبان فارسی در سال‌های اخیر صرفا در دانشگاه دولتی بیشکک و دانشگاه اسلاوی و سه مدرسه بیشکک برگزار می‌شد و با توجه به درخواست‌ها جهت برگزاری دوره آزاد که همه افراد بتوانند در آن شرکت کنند، رایزنی فرهنگی با هماهنگی بنیاد سعدی، تصمیم گرفت نخستین دوره آزاد زبان فارسی را پس از سال ها در بیشکک برگزار کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved