-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/19 - 11:23
  • 1034
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عبدالرحیم گواهی:

«شینتوئیسم» دینی ملی و وحدت­ بخش ملت است

عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و آیین‌ها در نشست تخصصی «شینتوئیسم در جهان معاصر» تأکید کرد: شینتو برخلاف ادیان بودایی، مسیحیت و اسلام بنیانگذار و کتاب مقدس ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی «شینتوئیسم در جهان معاصر» با حضور و سخنرانی عبدالرحیم گواهی، عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و آیین‌ها، علی‌اصغر عامری، معاون مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و جمعی از کارشناسان فرهنگی در محل ساختمان شماره 14 این سازمان برگزار شد.

گواهی در سخنانی، با بیان توضیحاتی در خصوص تألیفات جدید خود در زمینه‌های ادیان زنده جهان از منظر اسلام، شینتوئیسم، مطالعه تطبیقی در حوزه ادیان باستانی و ادیان نوظهور، گفت: دین شینتو از روزگاران بسیار قدیم، دین بومی مردم ژاپن بوده و از نظر قدمت، یکی از ادیان کهنسال جهان است که به حدود 600 سال قبل از میلاد مسیح(ع) برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: در واقع حکمرانان و افراد با نفوذ جامعه، شینتو را مطابق با علایق رهروان و متأثران از دین عرضه کرده‌اند.

شکوه وطن پرستی و ملی گرایی در آیین شینتو

عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و آیین‌ها افزود: آیین شینتو ، حس وطن پرستی، ملی گرایی، عبادات و مناسک و رسوم خاصی را در بر می­‌گیرد. این آئین، نشانه‌های دین ملی را دارد و تحت فرمانروایی امپراتور وحدت­ بخش ملت است.

وی ادامه داد: شینتو در وجوه شخصی آن، متضمن ایمان به کامی، سنت‌های مطابق با فکر و حیاتی معنوی است و از طریق پرستش و اتحاد با او بدست می‌آید.

گواهی خاطرنشان کرد: شینتو از منظر تاریخی سومین دین است و یکی از ادیانی است که مختص ژاپنی‌ها و به طورکلی، ویژه یک قوم است.

وی با اشاره به جایگاه شینتوئیسم در بین ادیان زنده جهان گفت: ما باید شنتوئیسم را در حوزه‌های شرقی، غربی، نژادی، غیر نژادی، ملی و بین‌المللی بررسی کنیم تا به حقایق آن دست یابیم.

عضو شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان و آیین‌ها سخنان خود را با مطالبی پیرامون عقاید و احکام آیین شینتو و باورهای ملی در جایگاه دین در ژاپن به پایان رسانید.

در پایان، طرح پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و سخنران این نشست انجام شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved