-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/16 - 21:38
  • 592
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«سیدمصطفی حسینی» رتبه نخست مسابقات قرآن اندونزی را کسب کرد

«سید مصطفی حسینی» قاری جوان کشورمان موفق به کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اندونزی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «سید مصطفی حسینی» قاری جوان کشورمان که با همکاری اداره کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به این دوره از مسابقات اعزام شده بود، موفق شد رتبه نخست بخش تلاوت این رقابت‌ها را از آن خود کند.

این دوره از مسابقات روز سه‌شنبه (14شهریورماه) با حضور کشورهای عضو آ سه آن و تعدادی از کشورهای اسلامی به همت جمعیت «الحفاظ و القرآء» وابسته به سازمان اسلامی نهضت العلماء اندونزی در دو رشته تلاوت و حفظ 30 جزء قرآن کریم ویژه آقایان در شهر کالیمانتان جنوبی کار خود را آغاز کرد.

100 شرکت کننده از داخل اندونزی و نمایندگانی از کشورهای ایران، برونئی، هند، مالزی، تایلند، تایوان، پاکستان و بنگلادش در این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند.

زاهد لقمان به نمایندگی از هیأت داوران، نتایج این مسابقات را قرائت و بهترین قاری را در بخش تلاوت تعیین کرد. در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش تلاوت، سید مصطفی حسینی از جمهوری اسلامی ایران با امتیاز 93 بالاترین امتیاز  نفر نخست و احمد خیری نوواندرا از اندونزی با امتیاز 92.5 و ایمن رضوان از مالزی با امتیاز 88.5 در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

عبدالودود از بنگلادش، اکرم از تایلند، روح الامین از هند دیگر برگزیدگان این مسابقات هستند. نمایندگانی از هشت کشور اندونزی (3 نفر)، سنگاپور، پاکستان، بنگلادش، مالزی، جمهوری اسلامی ایران، هند و تایلند در این مسابقات حضور داشتند.

سیف الله معصوم، رئیس جمعیت القرّاء و الحفّاظ از برگزاری این رویداد ملی و بین المللی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این مسابقات به ما روحیه  و نشاط می‌دهد که همیشه به قرآن نزدیک و صمیمی باشیم و امید شفاعت را برای ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: دهمین دوره ملی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 2026 در شهر ماکاسار، سولاوسی جنوبی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved